La intèrpret oferirà dijous un recital d’arpa amb obres de Salzedo, Albéniz, Hasselmans i Guinovart
La Sala d’Actes d’El Mirador acollirà dijous 12 de març, a les 18 h, una nova sessió del cicle Audicions íntimes, que en aquesta ocasió tindrà com a protagonista l’arpista Esther Piñol i Grífols. El recital oferirà un recorregut per diferents estils i èpoques del repertori per a arpa, amb obres de compositors com Carlos Salzedo, Alphonse Hasselmans, Isaac Albéniz, Albert Guinovart i Kim André Arnesen.
Nascuda el 1990, Piñol és una de les arpistes catalanes amb una trajectòria més consolidada en l’àmbit de la música clàssica. Va cursar els estudis superiors a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb l’arpista titular de l’OBC, Magdalena Barrera, i va esdevenir la primera estudiant que es graduava en aquesta especialitat en el centre. Posteriorment hi va completar el Màster d’Estudis Avançats en Interpretació, amb matrícula d’honor al projecte final dedicat a l’arpa impressionista.
La seva formació musical es va iniciar a Vilanova i la Geltrú quan tenia quatre anys. Posteriorment va estudiar al Conservatori del Liceu amb Micaela Serracarabasa i al Conservatori del Bruc amb Maria Lluïsa Ibáñez. En aquest mateix centre també va obtenir el títol professional de flauta de bec sota la tutela de Joan Izquierdo.
Al llarg de la seva carrera ha format part de diverses orquestres juvenils destacades, com la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) i la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE), així com l’Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans. Actualment és membre de la Franz Schubert Filharmonia i col·labora amb diverses formacions professionals, entre les quals l’Orquestra Simfònica de Tenerife, l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, l’Orquestra Victòria dels Àngels i l’OBC.
El seu talent ha estat reconegut en diversos concursos internacionals. Entre altres guardons, el 2017 va rebre el Premi de la Crítica al concurs El Primer Palau i posteriorment ha obtingut primers premis en competicions com The Night in Madrid International Music Competition-Festival, Silk Way International Music Competition i King’s Peak International Music Competition.
A més de la seva activitat com a intèrpret, Piñol desenvolupa una tasca docent com a professora d’arpa al Conservatori de Música Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú. Paral·lelament també ha participat en projectes fora de l’àmbit estrictament clàssic, col·laborant amb grups com Manel i Pantaleó i en el programa televisiu Òpera amb texans.
L'acte serà presentat pel musicòleg, realitzador i crític musical Xavier Chavarria Talarn, llicenciat en Filologia Catalana i en Història i Ciències de la Música, i actual col·laborador de Catalunya Música, la Revista Musical Catalana i Serra d’Or.
Les entrades tenen un preu de 10 euros per al públic general i de 5 euros per als socis de L’Aula. Les reserves es poden fer a través del correu electrònic aulauniversitaria1@gmail.com.