Amb l’arribada de l’estiu, arriben les tecnificacions per millorar i aprendre
Un dels clàssics de l’estiu són els campus i tecnificacions que organitzen els clubs i entitats esportives. La necessitat d’omplir hores d’esbarjo de nens i joves quan s’acaben les classes han fet d’aquesta opció la més vàlida per iniciar-se o millorar en qualsevol esport.
A Castellar, els clubs amb més activitats no queden aliens a aquesta necessitat i any rere any hi ha cada vegada més opcions, que sovint es completen amb activitats de lleure.
Les estades futbolístiques són potser les més antigues en aquest aspecte. Sent l’esport rei al país, el futbol no pot deixar d’oferir aquesta opció, tot i que la pandèmia ho ha complicat. Des de la UE Castellar es compta, des de la temporada passada, amb l’organització del Campus de l’exblaugrana Xavi Hernández, Castellar és una de les 10 seus en territori català. Amb un horari de 9 a 14 h, el campus dura les quatre setmanes de juliol, i s’hi es podrà perfeccionar la tècnica futbolística al Joan Cortiella. La metodologia es basa en “eines futbolístiques adaptades al nivell dels jugadors, treballant les diferents situacions del joc per arribar a entendre el futbol i desenvolupant els diferents elements tàctics i tècnics del joc”, com expliquen a la pàgina web. Amb una qualitat més que contrastada, el seu elevat preu d’inscripció (https://campusxavi.com/) és el principal hàndicap, des dels 160 € d’una setmana al 520 de les quatre.
En el cas del bàsquet, el CB Castellar comptarà amb cinc setmanes de casal d’estiu del 28 de juny al 30 de juliol. El club groc-i-negre és un altre dels clàssics estiuencs i ofereix un servei de millora tècnica i esbarjo molt atractiva per al jovent. “La finalitat és atreure practicants i aquells a qui els hi agradi, però no el practiquin. Volem atreure tothom a qui li agradi l’esport, amb activitats a banda del bàsquet, amb jocs o activitats alienes, perquè tothom que vingui pugui estar en cohesió amb el grup”, ha explicat el coordinador Santi Cano. El preu és de 55 € per setmana (https://forms.gle/dc8PC25AQM3s39Hq8) i es desenvoluparà principalment al pavelló Puigverd.
L’atletisme també lluita pel seu lloc en la temporada estiuenca i el CA Castellar ha preparat per a les mateixes dates una opció molt interessant que conjuga la tecnificació amb el lleure i que diversifica l’oferta amb un casal inclusiu adreçat a persones amb diversitat funcional. Les inscripcions (cacastellar@gmail.com) van dels 35 € per setmana a 160 del total del, mentre que en l’inclusiu (laiavalera8@gmail.com) varien segons el grau d’autonomia amb preus des dels 60 € als 580. Les pistes d’atletisme seran la seu.
En el cas de l’FS Castellar, el club taronja organitza dos campus diferents, un de vòlei i un de futbol sala. Pel que fa al vòlei, el Puigverd i l’Espai Tolrà són els espais triats. En aquest cas, el campus va dedicat a partir d’infants de sis anys, i conjuga les tecnificacions amb jornades multiesportives, jocs d’aigua, de nit, sortides al medi natural, etc.
“És una proposta que pretén promoure el voleibol al juliol, allargant la temporada en alguns casos o descobrint l’esport. Una manera de fomentar hàbits saludables a la vegada que s’ho passen bé i socialitzen”, segons explica Sandra Zoyo, responsable de l’activitat. El preu de les inscripcions (voleibol@fscastellar.net) és de 50 € per setmana i el pack sencer, de 225 €.
El futbol sala és l’altra alternativa d’aquest club i el Blume serà el centre d’operacions per al campus, juntament amb l’Espai Tolrà. “Treballem els diferents conceptes del futbol sala i en centrem en la millora tècnica. Els dijous també fem un torneig entre els participants, fent diverses activitats com piscina els divendres”, remarca Pol Pérez. El futbol sala és un dels esports de més ràpid creixement en els últims anys i una opció interessant per als qui prefereixen l’esport en espais tancats. Els preus (campusfscastellar@gmail.com) són els mateixos que en el cas anterior.
Segurament l’hoquei patins és l’esport més minoritari, però no per això menys interessant. El Dani Pedrosa acollirà per torns la tecnificació d’aquesta temporada en què “l’objectiu és que els jugadors s’ho passin d’allò més bé gaudint de diverses activitats lúdiques amb les monitores de lleure i, a més, aprendre i millorar la tècnica i les tàctiques individuals i col·lectives, amb l’ajuda d’entrenadors de la casa”, expliquen des del club grana. En aquest cas, el preu serà de 60 € a la setmana (administracio@hoqueiclubcastellar.com).