Un autobús de la línia C1 dillluns a la tarda a la parada de la plaça Calissó
Un autobús de la línia C1 dillluns a la tarda a la parada de la plaça Calissó. || I.VIZUETE
03/12/2019 Actualitat
La Vallesana frega el milió d’usuaris

En un any, ha guanyat 88.540 passatgers per l’augment de freqüències i l’estació de plaça Espanya

Jordi Rius

Nous hàbits pel que fa a l’ús del transport públic, segons es desprèn de les dades de viatgers de les línies interurbanes. El nombre de viatgers castellarencs de les sis línies interurbanes que passen per la vila no han parat de créixer. L’evolució és espectacular a la línia C1 de Sarbus (La Vallesana) que uneix Castellar amb Sabadell cada 12 minuts. Del 2014 al 2018, la línia ha guanyat 142.373 passatgers. L’increment es nota especialment a partir del 2017, any en què es va  inaugurar el perllongament dels FGC a Sabadell i la conversió de Sabadell Nord (Plaça Espanya)en una estació intermodal de Renfe i FGC. Entre el 2017 i el 2018, la línia ha guanyat 88.540 passatgers.   La clau d’aquest augment és, segons l’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, “l’increment de freqüències que es va dur a terme l’any passat amb un autobús més per hora que ens dona un servei regular cada 12 minuts i la posada en marxa de l’intercanviador de la plaça Espanya de Renfe i FGC”.


Per convertir la línia C1 en un servei més eficaç “s’han de resoldre els desajustos que es produeixen en moments puntuals del dia i de la setmana”, constata Giménez.  En aquest sentit, des de l’Ajuntament s’ha parlat amb la Direcció General de Transport sobre la necessitat d’avançar el servei els caps de setmana, millorar la freqüència al mes d’agost perquè el pas del combois baixa molt i resoldre el servei a la nit “perquè de vegades hi ha moments que no hi ha autobusos durant aproximadament una hora” , es lamenta l’alcalde de Castellar. 

 

capturada


EL FUTUR, UNA LÍNIA BRCAT
Aprofitant que la B-124 s’ha desdoblar -un projecte inclòs dins del Pla Específic de Mobilitat dels dos Vallès- “hem de ser capaços que hi hagi un carril segregat per a transport públic”, admet Giménez.  Si la xarxa Exprés.cat garanteix la mobilitat a velocitats comercials de punt a punt, ara es tractaria  de convertir la línia C1 en un bus ràpid (xarxa BRCAT), la quals cosa significa “que es tracta d’un transport públic que té prioritat respecte al trànsit” , assegura Giménez i que vol afavorir la intermodalitat i la capil·laritat entre l’autobús i el tren.


La resta de línies que passen per Castellar també experimenten increments de viatgers, sobretot molt apreciables a la línia C3 (4.546 passatgers més)  o la línia express e1  Castellar-Sabadell-Barcelona amb 16.169 passatgers.


D’altra banda, el servei de transport a la demanda en taxi a Can Font i Ca n’Avellaneda (TAD) va registrar l’any 2018 un total de 3.949 viatgers, el que suposa un increment del 16% respecte l’any anterior. Aquest servei funciona des de gener de 2013, quan l’Ajuntament va posar-lo en marxa per substituir la línia de transport públic C6, que cobria el trajecte entre aquestes urbanitzacions i el nucli urbà de Castellar. L’any passat, els taxistes de la vila van dur a terme un total de 1.818 serveis de TAD, el que suposa una mitjana de 2,17 passatgers per expedició. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris