DSC0572_617x412
L'aparador de la botiga Herois anunciant les rebaixes. || F. MUÑOZ
09/01/2019 Actualitat
Unes rebaixes sense gaire impacte

La liberalització dels descomptes fa que no hi hagi una sensació de campanya

Jordi Rius

La liberalització de les normes comercials permet a les botigues fer rebaixes, més enllà dels descomptes clàssics,  en qualsevol moment de l’any. Això fa que no hi hagi la sensació que els comerços estiguin de rebaixes i que no calgui marcar un dia concret per a l’inici de les rebaixes d’hivern. El president de Comerç Castellar, Toni Santos, considera que algun establiment farà rebaixes però que seria millor fer un autèntic inici de campanya: “Les tradicions no es poden perdre i per nosaltres, és millor és le format antic”.


A Catalunya, les associacions de botiguers han tornat a reclamar que es respecti el 7 de gener com a dia per posar en marxa les promocions. Segons defensen, el fet d’acordar una data té un impacte més gran en el consumidor que, en el cas contrari, té la sensació que sempre pot comprar a preus rebaixats. Per al comerç de proximitat és més complicat mantenir els seus marges i entrar en la guerra de preus de les multinacionals. És per això que ara pressiona perquè l’Estat reobri el debat de la limitació de les rebaixes.


Segons dades del Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme, el sector del comerç preveu un augment d’entre un 3% i un 5% de les vendes aquestes rebaixes d’hivern en comparació de les de l’any passat. Tot i així, recorden que aquest moment de l’any concentra pràcticament el 40% del que facturen. A més, fins ara les temperatures suaus de l’últim mes han frenat les vendes de roba d’hivern i calçat, dos dels productes estrella de les rebaixes de gener. Els comerciants confien que la meteorologia canviarà durant el mes i despertarà el consum.  Santos creu que, en general, la campanya de Nadal ha estat positiva en vendes ja que “han pujat una mica les vendes” i, en principi, “el període de rebaixes anava bé per quadrar el començament de l’any”.


LLISTA DE NECESSITATS
L’OCU, l’associació de drets dels consumidors, ha tornat ha publicar per aquesta campanya de rebaixes d’hivern una guia per evitar els enganys durant els dies de promocions frenètiques. L’entitat recomana fer una llista de les coses que es necessiten per no caure en compres compulsives. A més, avisa que els productes rebaixats han de ser articles que es poguessin trobar abans a les botigues i que la seva qualitat no pot ser inferior en el moment del descompte. També exigeix que les botigues mostrin de manera visible el preu rebaixat i l’anterior en les etiquetes i que els consumidors tinguin clar que la garantia del que compren segueixi sent la mateixa. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris