04   fem valles_950x634
Esquema de les rondes de Sabadell i vers Terrassa i la C155 (negre), allargament dels FGC a Castellar (blau), nova àrea de centralitat al Pla de la Bruguera (groc) i reserva del Quart Cinturó (rosat). || fem vallès
09/04/2024 Actualitat
Projecte d’infraestructures per a Castellar

Segons la plataforma FEM Vallès, la millora de la mobilitat a Castellar passarà per un sistema de rondes complert a Sabadell i per una línia ferroviària que arribi al Pla de la Bruguera

Les darreres passes fetes pel Ministeri de Transports i la Conselleria de Territori per fer realitat la Ronda Nord, la qual ja compta amb dotació econòmica per començar a adjudicar la redacció dels projectes i documentació tècnica prèvia a la seva construcció, ha reobert el debat de la mobilitat a Castellar del Vallès, l’únic municipi català amb més de 20.000 habitants sense un enllaç directe a una via ràpida. i, no només a nivell viari, també a nivell ferroviari.


Un dels actors de pes a la comarca, FEM Vallès, plataforma que agrupa les patronals vallesanes Cecot i CIESC però també la castellarenca Asemca, la UAB, cambres de comerç de les cocapitals vallesanes, empreses de transports i infraestructures de la comarca, entre d’altres, ha publicat un projecte que recull una proposta per a Castellar del Vallès.Segons FEM Vallès, la millora de la mobilitat de Castellar passa per un sistema de Rondes complert a Sabadell, “pensat en bona mesura en funció de la situació de Castellar al nord”. “Un subsistema complert de rondes permetria que, des de Castellar, s’accedís a la vessant oest (C58), però també a la vessant est, al llarg del marge esquerra del Ripoll, pel cementiri de Sabadell, Can Roqueta, el polígon de PROVASA i, finalment, l’AP7”. 


Els estudis assenyalen que la meitat de la mobilitat de Castellar és exterior i que la principal destinació és Sabadell (30% del total). De fet, si es suma la destinació de Sabadell amb els municipis de l’eix del Ripoll  sumen gairebé el 40% de la mobilitat dels castellarencs que surten del municipi. Aquest conjunt de mobilitat “explica la pressió sobre la Gran Via de Sabadell i parlem només de mobilitat de persones, un fet que deixa de banda les relacions amb les mercaderies dels polígons de Castellar, principalment del Pla de la Bruguera”, diu l’estudi de FEM Vallès. Si aquesta accessibilitat estigués resolta, Castellar podria, fins i tot, “ser destinació de llocs de treball per a residents a Sabadell, però no es el cas, sinó que avui és just el contrari”, apunta l’Estudi.


FEM Vallès també aprofundeix en temes ferroviaris:  plantegen el pas al llarg d’un carrer del polígon del Pla de la Bruguera, en trinxera no coberta en tota la seva magnitud i no al llarg de la carretera en simple túnel. Segons argumenten, això podria facilitar fer una estació al Pla de la Bruguera i una opció també d’accés a mercaderies amb ample internacional que podria connectar amb el Corredor Mediterrani a partir del tercer fil ja existent i d’una molt simple connexió ja estudiada per FGC amb els seus tallers de Rubí. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris