L'Autoritat del Transport Metropolità ha acordat mantenir el veto a aquests vehicles pel risc d'incendi
Els patinets elèctrics queden prohibitis indefinidament al transport públic metropolità. És una decisió que avui ha pres el consell d'administració de l'ATM malgrat deixar la porta oberta a revisar-ho si en un futur apareixen nous estudis que demostren que NO hi ha perill que aquests aparells s'encenguin.
Després de mesos d’estudi, el grup de treball de l’ATM considera que no hi ha prou garanties que els motors d’aquests vehicles no s’encenguin, com va passar fa un any a un vagó dels Ferrocarrils a Sant Boi de Llobregat i dimarts a un tren de Madrid. Per tant, salvaguardar la seguretat dels passatgers ha estat la premisa prioritària per prohibir definitivament els patinets elèctrics al transport públic metropolità. Pere Torres, director general de l’ATM, ha explicat a La Xarxa que s'ha decidit prendre aquesta mesura perquè, "s'ha arribat a la conclusió que cap de les solucions ni l'actual regulació existent ni les mesures que es puguin adoptar donen garantia suficient de seguretat". I que, en tot cas, si bé els incendis que es produeixen són poc freqüents però "d'alta severitat" en cas que es produeixin,s'ha decidit prohibir-lo .
Ara bé, l’ATM deixa oberta la porta a fer marxa enrere en la prohibició si en un futur en cas que es trobessin solucions tècniques per garantir la seva seguretat. La prohibició, que passa a ser indefinida, estava vigent des del febrer - amb multes de 200 euros per als incomplidors- i expirava a finals de mes, després que es prorrogués un període inicial de sis mesos.
Al febrer, la prohibició es va fer efectiva després que, el novembre de l'any passat, un patinet s'incendiés dins d'un comboi dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sant Boi de Llobregat. El foc va causar tres ferits lleus, a més de destrosses en el vagó. A més, dimarts passat es va cremar un vagó del metró de Madrid per culpa d'un patinet elèctric. El vagó va quedar calcinat, tot i que no hi va haver ferits.