WhatsApp Image 2025 12 03 at 15.23.17_1440x961
La nau de Nexia es troba al carrer del Priorat del polígon de Can Carner. || O. FERRAN
05/12/2025 Actualitat
Nexia s’expandeix per Amèrica i Àsia

El fabricant de lluminàries de Castellar del Vallès ha crescut un 25% en tres anys amb la nova etapa TechDec

Redacció

El fabricant de lluminàries Nexia, ubicat al carrer del Priorat del polígon de Can Carner, té previst iniciar l’exportació el 2026 a Amèrica, el sud-est asiàtic i Austràlia. Aquest és l’objectiu que els responsables de la companyia, Georgina i Jaume Olivé, van exposar la setmana passada en un showroom a Barcelona on van mostrar els seus productes a clients i distribuïdors sota la nova estratègia TechDech.


Segons explica l’empresa, “TechDec és la fusió entre tecnologia i emoció: una manera d’entendre la llum com una experiència, dissenyada amb precisió i intenció, que ofereix més de 600.000 configuracions de producte adaptades a les necessitats reals dels projectes”. Nexia es caracteritza per dissenyar solucions que “aconsegueixen l’equilibri perfecte entre el rendiment tècnic i la sensibilitat estètica, fabricades a Barcelona i adaptables a cada espai”. Aquesta barreja de disseny, precisió i fins i tot emoció ha fet que Nexia hagi crescut un 25% en els últims tres anys. L’empresa va tancar el 2024 amb una facturació de 10,5 milions d’euros. A més, el 45% de la seva facturació ja prové de mercats internacionals, amb presència en més de 77 països.


Aquest any 2025 arriba carregat de reconeixements per a Nexia: dos dels seus productes més representatius, Belle i Porte, han estat guardonats amb l’iF Design Award 2025, dels quals destaca la innovació, la qualitat i l’enfocament sostenible. Totes dues peces representen l’esperit TechDech, amb un disseny emocional i una estètica atemporal combinada amb una alta base tècnica. A més, la firma continua ampliant la xarxa de col·laboracions amb marques que comparteixen la seva visió del disseny. Un exemple és l’aliança amb Kave Home, en què models com Bow o Porte ja formen part del seu catàleg. Aquesta unió reflecteix la voluntat de la marca de connectar amb altres universos creatius i arribar a nous públics.


Entre els clients de l’empresa hi ha les cadenes hoteleres Melià, Hilton o Tiffany’s, Lola Casademunt, Tous o Brownie. 


Fundada el 2003 per Jaume Olivé, la companyia va néixer amb una vocació tècnica i familiar que ha sabut evolucionar cap a un model en què la innovació, el disseny i les persones són el centre de tot. En aquesta nova etapa, impulsada per Georgina Olivé com a part de la segona generació familiar, la marca avança cap al futur amb una visió estratègica. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris