IMG 20200214 122854_1440x961
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, amb el president del Consell comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i el regidor de Granollers, Juanma Segura
14/02/2020 Actualitat
“La ronda entre Terrassa i Sabadell ha de resoldre millor la connexió amb Castellar"

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet,  presenta el Pla Especial de Mobilitat del Vallès a alcaldes i alcaldesses del territori

Jordi Rius

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat que el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) aborda la B-40 des d’una doble perspectiva: “Acabar el que ja està començat. Actualment la B-40 funciona només com a ronda de Terrassa i s’ha d’acabar la connexió amb la C-16 fins Abrera però això continua sent insuficient. Ha d’haver-hi també la finalització del que és la ronda entre Terrassa i Sabadell, que ens aporta noves funcionalitats al territori, que ha de resoldre millor la connexió amb Castellar del Vallès i més enllà. És una obra imprescindible”. Calvet ha comparegut aquest migdia juntament amb el president del Consell Comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i el conseller de territori i mobilitat del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Juan Manuel Segovia, per explicar els trets bàsics del pla, després d’exposar-los en una jornada de treball a alcaldes i alcaldesses del territori que s’ha fet a la seu del Consell Comarcal.

 

Calvet ha afegit que “el projecte de la Ronda Nord ha de contemplar que la connexió entre Terrassa i Sabadell no sigui de pas, ha de ser una solució que connecti més i millor el territori i que doni resposta a les necessitats del país” i que, per tant, “des del Departament es fa èmfasi amb la bona connexió de la Ronda Oest de Sabadell i amb la resolució a través del mateix projecte de la connexió amb Castellar, que no sigui el coll d’ampolla actual pel pont de la B-124 i el pas per la trama urbana de Sabadell”. Giménez ha volgut precisar que “quan es parla de Quart Cinturó al final no acaba connectant els diferents municipis. El que detecta el Pla de Mobilitat és que hi ha problemes de connexió entre els diferents municipis del Vallès i per tant, necessitem estructures permeables. El Quart Cinturó no s’inclou al Pla, el que s’inclou és la connectivitat entre Sabadell i Terrassa donant continuïtat en la Ronda Vallès, ja que no està resolta la connexió entre les dues cocapitals”. De retruc, “afecta els sistemes urbans tant de Sabadell com de Terrassa i municipis com Matadepera o Castellar”.

 

Segons Calvet, el pla “és una eina imprescindible per a la competitivitat del territori, la salut dels ciutadans i fer un Vallès més competitiu i dotar-lo d’infraestructures que el permetin desenvolupar-se de la millor manera possible”. El pla, que està a exposició pública fins al 6 d’abril, recull una setantena d’actuacions dotades amb 2.500 milions d’euros, que han d’anar a càrrec de les administracions amb un horitzó per fer actuacions fins al 2026.

 

El PEM del Vallès aborda “la descabornització de la mobilitat” augmentat la quota d’ús del transport públic. Així es planteja que la relació del Vallès amb Barcelona amb transport públic que actualment és del 43% passi al 50%  i que entre els dos vallesos passi de l’actual 13% al 21%. El Pla també aborda la creació de 120 noves vies ciclables –una d’elles entre Sabadell i Castellar- per afavorir una mobilitat sostenible. Segons dades del Departament, l’adopció de mesures per fomentar l’ús del transport públic i una mobilitat més sostenible estalviaran  10 milions d’hores de congestió de la xarxa viària i fins a un 9% de gasos d’efecte hivernacle.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris