exposicio lidera el teu consum 120318(542)
Imatge d'arxiu de l'exposició 'Lidera el teu consum' a l'Espai Sales d'El Mirador
12/03/2019 Actualitat
L’OMIC de Castellar portarà a la vila l’exposició “Lidera el teu consum”

La mostra, que serveix per commemorar el Dia Mundial del Consumidor, estarà a El Mirador del 22 al 29 de març

Castellar del Vallès commemorarà un any més el Dia Mundial de Consumidor, que se celebra cada 15 de març, i ho farà amb una exposició que s’instal·larà entre el 22 i el 29 de març a El Mirador de la mà de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de 10 a 20 hores..

 

La mostra porta per títol “Lidera el teu consum. Ciutadà actiu, consumidor responsable”, i pretén ser un viatge pels cinc sentits que hom ha de posar com a persones consumidores. Es tracta d’una exposició modular sobre consum responsable que porta els visitants a reflexionar sobre tots els aspectes de la vida com a persones consumidores i, alhora, proporcionar la informació i les eines necessàries per consumir responsablement.

 

L’origen del Dia Mundial del Consumidor es troba en el discurs que va pronunciar el president dels EUA John F. Kennedy el 15 de març de 1962, en què incidia en els drets dels consumidors. L’ONU va instaurar oficialment aquesta data l’any 1983. Més tard, el 2011, l’Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, va proposar organitzar de manera periòdica una campanya de comunicació conjunta de tots els ens locals que en formen part, adreçada a la ciutadania, per commemorar el Dia Mundial del Consumidor amb un lema unitari.

 

El d’aquest 2019 és “L’etiquetatge dels aliments, garantia de seguretat”, i en aquest sentit s’han imprès diversos cartells i quadríptics informatius que tenen per objectiu incidir en la necessitat de facilitar als consumidors tota la informació essencial sobre la composició dels productes alimentaris, el seu fabricant i els mètodes d'emmagatzematge d'una manera fàcil de comprendre i que no confongui o presenti dubtes. A més de la informació obligatòria regulada per la normativa de consum, els productors, els fabricants i els comercialitzadors hi poden afegir una altra informació si ho desitgen, sempre que sigui clara, precisa i que no comporti engany. Així, la informació inclosa en les etiquetes proporciona un millor coneixement del producte que permet al consumidor final una millor elecció de compra en funció dels seus criteris i preferències.

 

La campanya compta amb diversos materials comunicatius entre els quals destaquen tres quadríptics informatius que fan referència a l’etiquetatge de carns i ous, de peix, marisc i altres productes del mar, i de fruita i verdura.

Comparteix
M'agrada
Comentaris