03   imatgeweb 2_950x634
El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, en la compareixença a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya aquest dimecres || Generalitat
31/10/2025 Actualitat
La Generalitat licita els estudis per construir la Ronda Nord

El Departament de Territori treu a concurs la licitació de l’estudi informatiu per un import de 901.000 euros i la de l’estudi d’impacte ambiental, per 353.000 euros.El termini de redacció és, en cada cas, de 18 mesos.

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat ha licitat els estudis informatiu i d’impacte ambiental de la ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. Aquesta actuació s’emmarca “dins les polítiques del Govern per a la millora de la mobilitat al Vallès”, segons un comunicat del departament. D’aquesta manera es posa fil a l’agulla per fer realitat la Ronda Nord, una connexió entre Terrassa i SAbadell que dona continuïtat a la B-40 i que permetrà a Castellar connectar amb la C-58 des de la B-124.


Tal i com definerixen des de la Generalitat, l’objectiu dels estudis informatiu i d’impacte ambiental “és la definició i valoració de diverses alternatives de traçat d’una via que connecti els barris del nord de Terrassa amb els barris del nord de Sabadell des de la B-122 a Terrassa fins a la B-124 a Sabadell, que doni continuïtat al corredor de la B-40 ja construït a Terrassa i que configuri la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès inclosa en el Pla específic de mobilitat del Vallès (PEMV)”.


Per tant, l’actuació engloba també un enllaç amb la C-58c, de titularitat de la Generalitat, al seu extrem nord i un enllaç directe amb la B-124, fet que configura un efecte de ronda Nord per a Sabadell i afavoreix l’eliminació del trànsit de pas pel municipi dels vehicles provinents de la carretera de Castellar del Vallès que es dirigeixen cap a la C-58 i que acostumen a tenir col·lapsada la Gran Via del municipi veí. També afavoreix l’eliminació de trànsits per l’interior de Terrassa, i millora la sortida i l’accessibilitat dels barris del nord de la ciutat. Es preveu que la infraestructura abasti una longitud de 10 quilòmetres, als municipis de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès.


La redacció de l’estudi informatiu es licita per un import de 901.000 euros i la de l’estudi d’impacte ambiental, per 353.000 euros.El termini de redacció és, en cada cas, de 18 mesos.


Aquesta actuació s’emmarca en el Conveni subscrit entre la Generalitat i el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per a la redacció dels estudis i projectes, el finançament i l’execució de les obres de la Ronda Nord, amb una inversió prevista de 200 MEUR a aportar per l’Estat fins l’any 2033.


El PEMV indica que el seu traçat i encaix territorial es determinarà en col·laboració entre totes les administracions, especialment els ajuntaments concernits, amb l’objectiu principal de reciclar i optimitzar les infraestructures de mobilitat existents, preservar al màxim el territori i alliberar trànsit que avui circula per l’interior dels nuclis urbans.


Els estudis que ara es liciten, aniran acompanyats dels estudis de mobilitat i d’integració paisatgística, que també es licitaran aviat..  

 

Dimecres passat, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ja va avançar aquesta licitació dimecres passat, durant una compareixença a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya. El secretari va posar de relleu el paper que està jugant el transport públic per carretera i que ha de jugar en la millora del transport públic a la comarca, així com “l’esforç important” que està duent a terme el Govern. Així, “en l’àmbit del Vallès tenim 180 línies de transport interurbà. Des del 2016 al 2024 hem crescut un 60% en els autobusos”, va apuntar.
 

Comparteix
M'agrada
Comentaris