L'embassament del conjunt escultòric va quedar buit a causa de la sequera
La Fita, obra creada per l’escultora Maria del Mar Hernández i que dona la benvinguda als qui arriben al municipi a través de la carretera de Sabadell, torna a estar en marxa. La font que banya l’obra i que ha estat aturada durant un bon temps, ja torna a brollar des de la setmana passada després d’una bona posada a punt.
L’embassament de La Fita, com la resta de fonts ornamentals de la vila, va deixar de funcionar fa tres anys a causa de la sequera que va obligar els diferents municipis a prendre mesures per estalviar aigua mentre s’allargués la situació. De fet, la resta de fonts de Castellar del Vallès com la dels Jardins del Palau Tolrà o el sortidor de la plaça Major ja van tornar a funcionar a mitjans del mes de juny després que la reobertura s’aprovés a la reunió del Comitè Municipal de Sequera del 24 d’abril. En el cas de La Fita, s’ha hagut d’esperar a tornar-la a posar en marxa a què s’acabessin les tasques per posar-la a punt.
L’obra La Fita representa diferents aspectes importants del dia a dia de Castellar del Vallès com pot ser l’aigua, el bosc, la indústria, la gent o la història i dona la benvinguda al municipi des de l’any 2000, quan va ser instal·lada.