20200914 141437_1440x961
La família Romeu-Mestres davant d’una autocaravana de la seva empresa, Autocaravanes Puig de la Creu. || CEDIDA
21/09/2020 Actualitat
Covid-19: fent de la crisi oportunitat

L’esclat de la pandèmia ha suposat en alguns casos repensar negocis o l’aparició de nous per a noves necessitats

Jordi Rius

A aquestes alçades és evident que la Covid-19 ha trastocat tota l’economia.  Molts negocis han hagut d’abaixar la persiana, altres han hagut de repensar-se i fins i tot se n’han creat de nous. Castellar no n’és una excepció.


Anna Mestres i Lluís Romeu és un matrimoni amb dues filles que han convertit la seva afició al món de l’autocaravana en una empresa, Autocaravanes Puig de la Creu. El fet que es decidissin a muntar va venir una mica per la pressió ambiental. “Els amics més propers ens demanaven si podíem deixar-los alguna vegada la nostra autocaravana  i  volíen pagar-nos”, constata Mestres.  L’Anna  volia muntar un ‘escape room’ mentre que el seu marit s’inclinava més per les autocaravanes. A l’octubre de l’any passat l’Anna es fa autònoma, “anem al Saló del Caravaning i ens quedem dues autocaravanes  a l’espera que al març de 2020 ens arribin”. La previsió és que entre octubre i març trobar finançament per a les dues autocaravanes, “perquè partíem de zero, havíem de demanar 100.000 euros”. Les autocaravanes van arribar al febrer, però el finançament només cobria 50.000 euros. Enmig de la paperassa, va irrompre la Covid-19.


Mestres i Romeu estaven lligats de mans i  peus, les autocaravanes estaven al concessionari i els diners al banc. Amb la sortida de desconfinament, entre maig i juny, la parella torna a anar al banc però les condicions del crèdit que els donaven havien canviat. Finalment, van aconseguir nou finançament però només per a una autocaravana. L’empresa va començar al juliol, amb la pròpia autocaravana de la parella, que és del 2007, com a primer integrant de la flota. La nova va arribar el 14 d’agost. Com a empresa ja constituïda, ja van llogar la seva autocaravana una setmana d’agost i ara també pels tres dies festius de la Diada han aconseguit llogar les dues. De fet, les autocaravanes han tingut un important auge durant aquest estiu, “amb el tema del coronavirus la gent prefereix anar dins de la caseta i no anar a un hotel”.  A l’estiu, s’acostuma a llogar les autocaravanes per setmanes mentre que la resta d’any la gent prefereix quedar-se amb caps de setmana i ponts.


 Autocaravanes Puig de la Creu, a l’hora de llogar els seus vehicles, no posa límits de quilometratge i “som una mica més barats que la resta d’empreses”. A més, ofereixen els kit càmping i cuina -coberts, plats, olles, cadires, taula exterior-, elements que altres empreses no tenen d’entrada. El que no facilita és el joc de tovalloles i de dormitori per evitar contagis de Covid-19. “Fem lloguers propers, no ens volem guanyar la vida, el que volem és apropar aquest món a gent que li agrada molt però amb un lloguer assequible”, assegura Mestres, que afegeix que “quan un client et ve i et diu que hem fet realitat el seu somni, amb aquest vehicle que hem comprat ens trobem molt a gust”.

 

IMG 20200908 180726Belinda Gil atén unes clientes a la seva nova botiga, ara al carrer Sala Boadella. || J. RIUS


CANVI D'UBICACIÓ
Durant les rebaixes d’estiu, no tenia clar si continuaria amb la seva botiga de roba. Belinda Gil, de Be by Luxury, creu que “la situació no acompanyava i econòmicament no m’aportava res”. El canvi d’ubicació de la botiga, empesa per la seva germana Emma -que regenta el saló Luxury Beauty-  va ser clau per canviar d’opinió. I així es va mudar des de la carretera de Sentmenat fins a ple rovell de l’ou de Castellar, a l’Illa del Centre.  Amb el trasllat, “com a mínim he guanyat més vida” exposa Gil, que remarca que a l’antiga ubicació es posava algunes tardes amb l’ordinador de la feina -té un taller a part de la botiga de roba-  prop del mostrador per veure si passava algú i la realitat “és que no passava ningú des de la 18 h i fins a les 20 h”. A la seva nova ubicació, al carrer Sala Boadella, Gil aprecia que hi ha gent que passeja, que s’atura davant de l’aparador  i que fins i tot entra a  l’establiment a preguntar. Al mateix carrer, hi ha altres botigues de roba, per a ella “un dels millors al·licients estar tots a prop, perquè en un mateix carrer et trobes moltes ofertes i uns comerços als altres ens ajudem”. 

 

L'ESPAI ÒLIBA TRASPASSA LA PANTALLA

Aquest és el cas d’un negoci que ha saltat d’Internet a tenir un espai físic.  L’Espai Òliba,  el portal obert i gratuït amb recursos pedagògics per a primària que va obrir durant el confinament Cristina Castañé, llicenciada en educació primària, ha traspassat la pantalla. A l’octubre Castañé obrirà en un local de la plaça Europa una aula de reforç i d’acompanyament escolar. “La gent que ha estat la web i les xarxes aquestes darreres setmanes m’han contactat i ja hi ha diversos alumnes apuntats”. A través d’una metodologia més alternativa, “intentarem fer front a tots els problemes i mancances que tenen els alumnes”.  Aquí hi haurà jocs de taula, premsa i fer servir Internet.

Comparteix
M'agrada
Comentaris