La infraestructura connectaria la comarca amb diversos nodes tecnològics, industrials i de coneixement i finalitzaria a l’estació de la Sagrera
Castellar del Vallès s’ha afegit a la històrica signatura del manifest que va tenir lloc aquest dijous passat a la seu de la Cambra de Comerç de Sabadell que reivindica la construcció del Túnel Ferroviari d’Horta. Juntament amb Castellar, l’acord va reunir els representants municipals de Sabadell, Cerdanyola, Barberà, Badia, Sant Quirze, el Consell Comarcal, diverses associacions empresarials del territori com la mateixa Cambra del Comerç, Pimec, la UAB, el Parc Taulí i el Consorci del Centre Direccional. Com va resumir el president de la Cambra, Ramon Alberich, disposar d’aquesta infraestructura “és una qüestió de competitivitat però també de qualitat de vida”.
Per part de l’Ajuntament de Castellar, va participar el primer tinent d’alcalde, Joan Creus, qui va contextualitzar la importància d’aquest projecte en un territori, el Vallès, que “serà industrial i tecnològic o no serà”. En la mateixa línia, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, va afegir que la connexió ferroviària que oferirà el Túnel d’Horta, “permetrà reduir el trànsit rodat amb una alternativa sòlida que connectarà nous sectors estratègics”. Les estacions proposades connectarien la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb el nou desenvolupament urbanístic del centre direccional, per després de creuar el nou túnel, passar a enllaçar amb l’estació de Mundet, on s’ubica el campus Mundet de la Universitat de Barcelona i el centre hospitalari Vall d’Hebron. Posteriorment, enllaçaria amb l’estació de Maragall ubicada entre els districtes de Nou Barris, Horta- Guinardó i Sant Andreu de Barcelona, zona fins ara no coberta per cap servei de FGC i Rodalies. Per últim, la nova línia finalitza a l’estació de Sagrera on connecta amb una gran quantitat de serveis de transport públic, abans d’arribar a Poble Nou, on connectaria amb el 22@.
Horitzó 2030
La signatura formal del manifest va comptar com a testimoni d’excepció amb el delegat del govern a les comarques barcelonines Antoni Morral, qui va aplaudir el consens aconseguit al territori per poder posar fil a l’agulla amb aquesta ambiciosa infraestructura. El govern, segons Morral, “té la voluntat de seure per fer viable el projecte”. Segons les previsions, el projecte es podria començar a materialitzar entre el 2029 i el 2030.