La primera edició de la festa de la cervesa de Lokalismo 2.0 tanca amb bona nota i 2.500 litres de cervesa servits
La primera edició de l’Oktoberfest a Castellar del Vallès va tancar portes diumenge amb molt bona valoració. Els tres dies de festa de la cervesa que l’associació Lokalismo 2.0 va muntar de divendres a diumenge al recinte firal de l’Espai Tolrà ha rebut l’aplaudiment dels assistents. La iniciativa es va desenvolupar sense incidències destacables, més enllà d’algun moment d’aglomeració en la zona gastronòmica. “Estem molt contents, amb el cor ple d’amor. Sempre dic que les coses fetes amb amor no tenen fronteres i així ho sentim”, va admetre un dels impulsors de la proposta, Marc Górriz.
Com passa les primeres vegades, l’organització és conscient dels punts a millorar, perquè sí, ja han decidit que hi haurà una segona edició de cara a l’any vinent, amb el beneplàcit de la patrocinadora Paulaner, “estan molt contens amb nosaltres, ens han convocat a una reunió, segurament a Madrid, ja de cara a l’any vinent”.
El punt àlgid de l’Oktoberfest castellarenc va ser dissabte a la nit. Entre les 21 hores i les 23.30 hores, coincidint amb el concert de l’Hotel Cochambre, el recinte va fer ple. 1.000 persones ballant, saltant, bevent i sopant. “Quan vam veure l’assistència, de seguida vam haver de reorganitzar l’espai. Vam retirar taules i bancs i vam obrir les entrades del darrere i les d’emergència”. Justament en aquest horari és quan es van formar cues en la zona dels estands gastronòmics. “Si tenim un punt negatiu és la zona de menjar. Les cues les hauríem d’haver posat cap a fora. Hem pres nota per millorar-ho. Els restauradors van treballar moltíssim, és com demanar a una restaurant de 10 taules que doni menjar per 1.000”, va afirmar Górriz.
El concert d’Hotel Cochambre va aplegar 1.000 persones / Q. Pascual
Pensant en la segona edició
A banda d’aquesta, ja tenen al cap altres millores: recomposició de voluntaris, de barres i de dies: “Tenim dues opcions que hem de valorar. O reduïm dies, traiem diumenge, que va ser la jornada més fluixa i les activitats de diumenge les passem a dissabte al matí o bé compartimentem per dies i públic. Divendres l’encarem a la gent jove, dissabte públic adult i diumenge a les famílies”.
Tot i que la festa, importada de Múnic, porta per bandera la cervesa -es van vendre 2.500 litres-, la de Castellar va ser una proposta que no deixava fora ningú. És cert que alguns dj. i determinades hores s’esqueien millor per a un públic, però en general, tant infants com adolescents o gent gran tenien el seu lloc a l’Oktoberfest. I no només de la vila, també gent de municipis veïns. “Durant els tres dies d’Oktoberfest a Castellar. La gent de Castellar respon sempre. A qualsevol proposta. Ja sigui una festa, una fira d’artesania o un correbraves”, va sentenciar Górriz.