foto mobilitat reunió 180618 (2)_617x412
Trobada al Consell Comarcal sobre el Pla de Mobilitat, dilluns passat.|| CEDIDA
20/06/2018 Actualitat
El Vallès mou peça pel Quart Cinturó

El territori considera prioritari el tram Terrassa-Castellar per resoldre la mobilitat a la zona

El Departament de Territori i Sostenibilitat i els consells comarcals del Vallès Occidental i Oriental han comunicat al Ministeri de Foment i al de Transició Ecològica que no avancin en el desenvolupament dels estudis del tram de la B-40 (Quart Cinturó, Ronda del Vallès) entre Terrassa i Granollers mentre no estigui completat el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) que les tres institucions estan redactant i que està previst  que pugui aprovar-se aquest estiu de manera provisional. De fet, dilluns, a la seu del Consell Comarcal, es va presentar un document previ a les propostes que s’acabaran incloent en aquest pla especial de mobilitat. 

“Considerem que qualsevol decisió sobre el traçat o les característiques de disseny de la Ronda del Vallès o B-40, així com la seva necessitat o no, ha de quedar supeditada als resultats del Pla, que està en fase avançada de redacció”, argumenten les tres institucions. 

Presentant aquestes al·legacions fins que no s’enllesteixi el pla de mobilitat, “al Ministeri de Foment li serà molt més senzill de poder dur a terme obres que són volgudes pel territori, que no hi haurà cap mena d’oposició per part de ningú i que significaria poder solucionar part de la mobilitat del principal pol industrial del sud d’Europa”, constata el president del Consell Comarcal i l’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez. Segons l’alcalde de Castellar, “al ministeri primer li interessa que primer ens posem d’acord les diferents administracions i agents socials, econòmics i mediambientals per tal de tenir una proposta unitària”.

El PEMV ha de determinar les actuacions infraestructurals, viàries i ferroviàries, i altres elements de gestió de mobilitat que permetin estructurar un sistema de transport públic col·lectiu competitiu, amb una especial atenció a la xarxa de busos interurbans i d’aportació a la xarxa ferroviària i al sistema d’intercanviadors.

Respecte a la Ronda Vallès, Giménez distingeix dos traçats. Un seria la continuïtat de Terrassa fins a la B-124 de Castellar i després la continuació de Castellar fins a Granollers. “S’està treballant un acord per fer el tram Terrassa-Castellar, passant per Sabadell, i que suposaria posar solució als problemes de mobilitat de Castellar, que ens connectaria amb la ciutat de Terrassa i Abrera i amb l’autopista C-58, un dels principals eixos viaris del país”

La construcció d’aquest tram Terrassa-Castellar podria ser “de molta utilitat per als ciutadans de Castellar i per a les empreses del municipi ja que no caldria travessar Sabadell i les nostres empreses es podrien situar de seguida a Martorell i ser més competitives”, apunta l’alcalde de Castellar.

On no hi ha cap acord i on rau la complexitat del projecte de la Ronda del Vallès és en la continuïtat fins a Granollers, “i si aquesta continuïtat és òptima o no és òptima”, adverteix Giménez.
Després de l’aprovació inicial del PEMV, hi haurà un estudi d’impacte ambiental al qual es podran presentar al·legacions amb la intenció que estigui aprovat definitivament a finals d’any.  El pla suposa “una fita important perquè finalment haurem estat capaços des del territori conjuntament amb la Generalitat de poder fixar un full de ruta sobre què és el que s’ha de fer en matèria d’infraestructures a la comarca i això significa parlar de la Ronda Vallès. Donar continuïtat a la Ronda Vallès no és un escenari plausible ni a curt ni a mig termini. Es pot anar mirant alternatives de menor impacte ambiental”, diu Giménez.

El  PEMV definirà directrius sobre les polítiques urbanes d’aparcament i les necessitats a la xarxa viària, plantejant i analitzant diversos escenaris. Ja ha finalitzat la part de diagnosi i s’està redactant la part de propostes del pla. Els consells comarcals també han demanat als ministeris que se’ls tingui en consideració com a administració afectada i interessada, ja que encara no han rebut resposta de la carta que van trametre conjuntament fa gairebé un any .

Comparteix
M'agrada
Comentaris