Xavi De la Vega i el seu Peugeot 206 en una de les pujades de muntany d’aquesta temporada.
Xavi De la Vega i el seu Peugeot 206 en una de les pujades de muntany d’aquesta temporada. Cedida
06/11/2019 Esports
Xavi De la Vega, un campió meticulós

El pilot castellarenc ha debutat aquesta temporada en el català de pujades de muntanya, on ja és campió junior

Albert San Andrés

Molts són els aficionats del motor castellarencs que coincideixen a l’hora d’assenyalar perquè hi ha tants campions en aquest àmbit al poble: “estem rodejats de carreteres de corbes per anar a qualsevol lloc”, una màxima que amb el Xavi De la Vega es compleix a la perfecció.


El Xavi porta la benzina a la sang, però també als gens, ja que el seu pare Albert va ser mecànic de Juan Fernández, un sabadellenc llegendari en el món de les pujades en costa i membre fundador de l’Escuderia Montjuïc, on va representar internacionalment el color groc-i-verd a lloms del mític Porsche 908 o la barqueta BMW-Osella amb els colors de Danone, entre d’altres.


Com diu el refrany, “si el pare és músic, el fill és ballador”, sent difícil que a la descendència no li agradi una malaltia com és la benzina. I així va ser en el cas del Xavi, que des de ben petit va aficionar-se a córrer en motos, a fer trial, conduir cotxes o fer kàrting, fins que als 18, un curs de pilotatge de ral·lis li va despertar la gana de la competició.


Aquest estudiant de programació -una carrera molt aplicable al món del motor- va començar aquesta temporada a participar en el campionat de Catalunya de muntanya, pels neòfits, una variant dels ral·lis on només es fa un tram i sense copilot.
Una disciplina on l’explosivitat és més important que la regularitat i on un tram ben estudiat pot ser la clau per aconseguir la victòria.


Per a començar ho va fer amb un Peugeot 206 GTI en categoria 1, grup N classe 2. “Les pujades, en el format d’un dia són més econòmiques per a competir. Comences a les vuit del matí i acabes a les tres de la tarda. Fer-ho així també em permet compaginar-ho tot amb els estudis” explica el pilot, que no descarta “fer el salt als ral·lis en el futur”. En una pujada però, el pilot depèn d’ell mateix i no té cap marge d’error.


“Vaig començar a competir per passar-ho bé. Aquest és el primer any i només volia gaudir i no trencar el cotxe” confessa el Xavi, que tot i ser un ‘rookie’ en la competició, aviat va començar a despuntar en la categoria, alçant-se amb el premi Challenge de Muntanya Lluís Costa Junior, tot i que encara resta la cursa de Sant Feliu de Codines per disputar.


L’entrenament és el seu secret. Tot i que no es pot entrenar en el traçat que es farà servir -són carreteres obertes- entre cursa i cursa hi ha una diferència de més o menys un mes, el que aprofita “per anar a fer notes i aprendre’m de memòria el recorregut”, tot i això, les condicions mai són les mateixes i “només pots acabar fent un estudi del tram” com explica el seu pare Albert.
El Xavi s’aprèn de memòria tots els sotracs de l’asfalt, l’estat del ferm, la forma dels vorals, la situació dels punts de referència i tots els aspectes necessaris per rascar els segons per a guanyar. La tècnica d’un campió meticulós.


“Espero poder arribar ben amunt de la categoria”, tot i que el suport econòmic dels premis no donen per gaire. “Quan portes 40.000 € gastats en un cotxe, els premis serveixen com ajuda, però gairebé mai per seguir avançant”, en una disciplina on el pilot andorrà Gerard de la Casa domina en turismes des de fa anys, amb vehicles derivats del mundial de ral·lis.


Per sort, el Xavi té el suport de la botiga familiar Alta Perfumeria -d’on surt el nom de l’equip- a més de diversos espònsors com Insercad, Tech Motor, Speedgas, Tecnomotor, Neumàticos Román, Gargallo o els castellarencs de JF Painter entre d’altres, sense el suport dels quals difícilment podria córrer.


Amb la família com a suport, qui més ho pateix és la seva mare, que en un dels moments inicials li va dir aquella famosa frase -ja convertida en mite en el món de la competició- de “no corris gaire”, tot i que ara, confessa, no pateix gaire.


“Això és la meva passió. És el que més m’agrada de tot el que faig. Cada cop que pujo al cotxe, intento millorar la tècnica i aquelles petites coses que poden servir-me per anar més de pressa” confessa el pilot, que amb la cursa de Sant Feliu de Codines encara pel davant, pot proclamar-se també, campió de Catalunya en categoria 1 de turismes.

Comparteix
M'agrada
Comentaris