El fotògraf castellarenc valora la seva segona participació al Ral·li que s’ha celebrat a Aràbia Saudita i que va finalitzar divendres passat
Aquest divendres passat es va posar punt i final la 43ª edició del Ral·li Dakar, que va donar el tret de sortida el 3 de gener. Qui també posa punt i final a l’aventura és el castellarenc Víctor Cuervo, que per segon any consecutiu, ha treballat dins la competició com a fotògraf. Des d’Aràbia Saudita, on es celebra la competició, uns dies abans d’acabar la competició, el castellarenc confessava que est sent un Dakar molt exigent: “Està sent molt llarg, però estem disfrutant molt. Els resultats en quant a fotografia estan acompanyant, els continguts que estem generant crec que són molt bons, els clients i les marques estan contents. Notem el cansament però no ens podem queixar perquè estem al lloc que ens agrada”.
El Dakar és dur com a participant, però també com a premsa. Més enllà de la pressió de generar un bon contingut, com a qualsevol competició s’ha d’afegir solucionar inconvenients, recórrer cada dia 700-800 km, editar dins del cotxe, menjar quan es pot i descansar el màxim possible. “El més dur, òbviament és anar a dormir molt tard, un cop hem editat tot el material. Ens anem a dormir cap a les 23 hores i ens aixequem entre les 2 o les 3 de la matinada, depenent del dia, per anar al següent punt de foto i seguir la caravana del ral·li”. Però en aquest cas, la part positiva guanya a la negativa: “El millor de tot és quan estàs en el punt de foto i pots gaudir dels paisatges i de veure passar els millors pilots del món a un nivell molt alt”, assegura el castellarenc.
Cuervo, un cop finalitzat el Ral·li ho ha resumit de la següent manera al seus perfils socials: “7.000km després, més de 1.950 fotos a la galeria, de passar gana, son, fred, calor i fins i tot de passar pel metge... Segon Dakar que cobreixo!”.
En aquesta 43ª edició, el francès Setphanie Peterhansel (cotxes) i l’argentí Kevin Benavides (motos) han estat els triomfadors del ral·li més exigent del món en les seves respectives categories, amb el francès aixecant el Touareg per catorzena ocasió.