ASA4355_1440x961
  Pol, Aina i Jordi Pujol en el podi del Rallycross de Catalunya || Albert San Andrés
28/07/2021 Esports
El ‘Pujol Team’, tercer al mundial

Jordi Pujol puja al podi a l’Open de ‘car cross’ del World Rallycross de Catalunya, disputat al Circuit de Montmeló

Circuit de Barcelona-Catalunya, l’asfalt a més de 50 graus i els nervis a flor de pell. Aquest és l’aspecte del pàdoc, on els cotxes del campionat del món de ral·licròs esperen el seu torn per sortir a pista. En un racó, els petits car cross ocupen el seu lloc amb un ambient de més distensió: mentre uns posen a punt els seus cotxes, els altres parlen i riuen davant la imminent expectativa de trepitjar el traçat.


En els boxs improvisats –cinc carpes i dues piscines inflables per remullar-se– no es palpa la mateixa tensió que a les carpes adjacents, on debuten en la primera prova del mundial i tothom vol guanyar. Aquí tots són amics i l’únic objectiu és divertir-se... i bé, també guanyar.


Davant l’autocar d’assistència, de la marca Speed-Car, vells coneguts com els Lahoz, encarregats de la fabricació d’aquests buguis i la resta de participants, en què destaquen els Pujol, la família castellarenca ja mítica en aquesta disciplina, amb tres generacions dedicades a la benzina d’ençà que Josep Pujol –sí, l’inventor del pastisset Pantera Rosa– comencés a fer gimcanes en moto als anys 50.


El Jordi i els seus fills, l’Aina i el Pol, s’afanyen amb el cotxe, on evidentment, no falta l’adhesiu de la Pink Panther en homenatge al precursor. El Pol, enginyer mecànic de competició, tracta de rascar les dècimes possibles refredant les llandes del cotxe amb mètodes rudimentaris, però efectius, mentre l’Aina posa ordre en el guirigall d’abans de la sortida. El Jordi es mira amb orgull la feina dels seus fills, abans de pujar al forn que és l’habitacle i sortir a pista.


El circuit, situat a la zona de l’estadi, és un híbrid de 1.133 metres entre sorra i asfalt, pensat per als cotxes de ral·licròs –prototips d’entre 300 i 600 cv– on els petits car cross, amb motor de moto de 600 cc i 120 cv, es defensen amb dignitat. Seran un total de quatre tandes, en què el millor de la lligueta serà el campió. Els joves Ares Lahoz i Joan Salichs són els qui es fiquen el campionat a la butxaca divendres, després de dominar les dues primeres curses, però els veterans Pujol i Josep Maria Vilà encara tenen molt a dir. Diumenge queda tot per decidir en la final, en què Pujol ha de superar Vilà per aconseguir el podi. La lleidatana Lahoz domina l’última cursa i es proclamarà campiona per davant de Salichs, amb Vilà tercer i Pujol fora del podi, però tot canvia en un vist i no vist. En l’última volta, el motor de l’Speed-Car diu prou i s’atura al revolt de la jocker lap. Salichs és campió, amb Vilà segon i Pujol tercer, un desenllaç inesperat.


“Han estat dos dies molt macos. Les instal·lacions fantàstiques i l’organització, de 10”, va explicar el pilot, que amb aquesta ha participat en el total de les cinc edicions. “Sempre és especial venir aquí. Quan es va inaugurar el circuit, jo era aquí de controlador amb les banderes i cada vegada que vinc acabo recordant aquells anys. Espero tornar encara molts més!”, confessa Pujol, que marxa a casa amb la copa i havent pujat al mateix podi que les estrelles mundials d’un esport tan vibrant com el ral·licròs. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris