13   Nuvola_1440x961
 Nuvola Nuvola Morales en la graella d’una de les curses de la temporada passada a l’europeu de kàrting. || CEDIDA
21/02/2024 Esports
Nuvola, el nou Larry’s Investigeixons

El jove pilot de kàrting agafa el testimoni del seu tiet Carmelo Morales, i fa el salt de les dues a les quatre rodes

Albert San Andrés

El 1996, el dissenyador Walter de Silva va presentar el seu prototip Alfa Romeo Nuvola al Saló de l’Automòbil de París. El cotxe portava gravat a foc el cuore sportivo que la marca d’Arese imprimeix als seus cotxes: 300 CV i prop de 300 km/h. El nom Nuvola era un homenatge al llegendari pilot italià Tazio Nuvolari (1892-1953), que va aconseguir grans èxits amb els vehicles de la marca del biscione, on va guanyar tots els títols possibles de l’època, en disciplines com els monoplaces –previs al que després seria l’F1–, les 24 hores de Le Mans o dues Mille Miglia.


Dir-te Nuvola avui dia només pot significar tenir la benzina a la sang i un llinatge de competició. Un cas que encaixa a la perfecció amb Nuvola Morales, un nen de només nou anys que ja fa parlar en el món de la competició. Fill de mecànic de competició i nebot del gran Carmelo Morales, agafa el relleu dels Larry’s Investigeixons, la generació castellarenca que va omplir els circuits durant els primers 20 anys del nou mil·lenni.


Portar aquest llegat a l’esquena no és gaire comprometedor per a un pilot que es va iniciar amb només cinc anys en el kàrting. Ho va fer en aquesta disciplina perquè la seva família ho va considerar menys perillós que en les dues rodes. Des de llavors, no ha parat de créixer i actualment competeix en el campionat d’Europa, a les files de l’equip AC Motorsport.


“L’afició al motor ve del meu tiet i del meu pare. Les motos eren una mica perilloses, i amb cinc anys vaig començar a conduir un kart al circuit de Lliçà de Vall. Va agradar-me molt i vaig començar a practicar més, fins a arribar a la competició”, explica el jove pilot.

 

00   Nuvola02

Nuvola amb el seu kart. // CEDIDA


Els primers anys va competir en el campionat d’Espanya i de Catalunya i la temporada passada ho va fer en el nacional, el regional valencià i en el campionat d’Europa, un pas endavant per a la seva carrera. En aquesta, l’objectiu és arribar amb possibilitats al campionat italià de kàrting, una de les meques d’aquest esport i on més planter hi ha, i lliga de nou el seu nom al país transalpí, on Nuvola vol dir ‘núvol’.


En les curses de l’europeu, abans de disputar-la s’ha de classificar. Hi ha setmanes en què es presenten 150 pilots i només poden entrar 36 a les curses finals, per la qual cosa ha de disputar mànegues classificatòries. Una cursa comença el dimecres i acaba el diumenge, i ell va disputar totes les finals de la temporada passada, va competir amb nens entre els 8 i els 12 anys i va aconseguir la pole position només aterrar.  “M’he d’esforçar i entrenar molt. Entreno els caps de setmana amb el kart i durant la setmana faig escalada per tenir bon físic”, remarca el jove Larry’s.


Les bones actuacions li ha proporcionat poder formar part de diversos equips que l’han fitxat per participar en els diferents campionats, un avantatge que permet esquivar els gairebé 200.000 € que val fer una temporada sent competitiu en aquest esport.


El castellarenc no té un ídol, tot i que es fixa molt en les evolucions del pilot Jessie Phillips. “No té una referència clara respecte a pilots i pilotatge. Va agafant el millor de cadascú i ho adapta a la seva manera de conduir”, remarca la seva mare, Laura. “M’agrada conduir més en mullat. És on realment veus les diferències amb els bons pilots i on tot s’iguala i les diferències econòmiques es noten menys”.


Aquest és un món on l’economia marca el desenvolupament d’una carrera esportiva. A la Fórmula 1, sovint no arriben els millors conductors, arriben els que tenen millor posicionament i provenen de famílies amb possibilitats monetàries. De moment, la manca d’una inversió desproporcionada la supleix amb talent. Un talent que li està fent destacar i, de moment, deixar de costat la vessant econòmica.


Amb benzina a la sang, el llinatge dels Larry’s Investigeixons està en bones mans. Una marca que va néixer d’una broma familiar amb diversos cosins –Carmelo, Carlos i Óscar–, que l’han passejat pels circuits durant dues dècades i que ara n’asseguren la continuïtat. El llegat d’un nom que va estretament lligat a Castellar i que promet perdurar durant alguna dècada més, amb el somni del petit Nuvola de ser el primer castellarenc a arribar a la Fórmula 1. Segur que el gran Tazio també ho està desitjant.  

Comparteix
M'agrada
Comentaris