L’HC Castellar tomba La Garriga, que només aguanta una part
Sis de sis per l’HC Castellar en lliga, després de superar per 7-3 a la UE La Garriga, una golejada que li permet tocar el liderat, en ser l’únic equip que ha sumat fins ara tots els punts que ha disputat.
L’últim enfrontament entre els dos equips datava del 2017, quan es van enfrontar en la primera fase de la promoció de descens, on els grana van superar l’eliminatòria. Des de llavors, cap partit oficial podia valorar les forces de les dues esquadres.
Abans de l’inici, en un Dani Pedrosa ple a vessar, el president del club Roger Benet feia entrega d’un xec solidari de 416 euros a Suma Castellar, provinent de la venda de bufandes del club. Amb aquest acte, la pilota arrencava sobre el terratzo per primera vegada aquesta temporada i els de Pep Mateo sortien disposats a manar.
L’oposició dels garriguencs era més dura del que podien esperar, tot i això, una superioritat als nou minuts -després de fallar el tir de càstig- va ser propícia per anotar el primer gol amb un tir de Jan Canudas. Poc després Ferran Garcia va estavellar una pilota al travesser en la segona directa per blava, però els del Vallès Oriental aconseguien l’empat 25 segons després.
Una pèrdua d’Armand Plans va servir perquè l’equip visitant capgirés el marcador a 12 del final de la primera, un miratge que Garcia i Jaume Homet es van encarregar de desmuntar, per marxar 3-2 al vestuari.
I en la segona es va acabar la lluita. Aviat els granes van fer el 4-2 de l’estic d’un encertat Homet. Tot i retallar diferències als sis minuts, en una recuperació i contra ràpida, La Garriga no era capaç d’aguantar el ritme castellarenc, que amb una marxa més i amb dos gols seguits d’un Garcia sublim, va sentenciar amb el 6-3. Una tranquil·litat que va servir per a veure sota pals al porter suplent Roger Xicola i el debut amb el primer equip d’Edgar Romero. Un altre jugador del juvenil, Víctor Ruiz, va tancar el marcador amb el sisè gol en el minut 21, per tancar la tarda de diumenge amb un contundent 7-3.
“El nostre objectiu és guanyar tots els punts possibles per anar a la segona fase millor que l’any passat, on entre despatxos i similars es van perdre cinc o sis punts que després es van notar. Sumar els 24 punts d’aquesta fase et garanteix estar classificat pel play-off, però queden 18 per jugar i sempre és difícil superar a equips teòricament inferiors” va explicar el tècnic Pep Mateo. Tot i la golejada, una de les carències de l’equip continua sent la necessitat de gaudir de moltes ocasions per anotar, un dels trets tradicionals d’aquest equip que arrossega des de fa moltes temporades: “hem tingut la sort de fer molts gols, però seguim fallant molt”.
Si bé, només tres dels set equips han disputat els dos partits -dos més han descansat i dos tenen partit ajornat- l’equip ocupa el liderat, ja que Sant Cugat i Sant Just van caure amb Mollet i Vilassar respectivament. La pròxima jornada, l’equip visitarà la pista del Sant Cugat (divendres, 21:00 h).