13   CER_617x412
Després de ser campió d’Espanya de Resistència el 2018, Méndez torna un any després a la competició amb un León Cupra TCR. || Cedida
06/07/2020 Esports
Ferran Méndez torna a competir amb força

El pilot castellarenc participarà en el Campionat d’Espanya de Resistència 2020 amb un Seat León TCR

El castellarenc Ferran Méndez tornarà aquest 2020 al Campionat d’Espanya de Resistència (CER), després d’un any allunyat de les pistes a causa dels estudis. El pilot va ser doble campió d’Espanya de Resistència en turismes el 2018 en categoria C2 i D4 amb un Renault Clio Cup. Una temporada que mai oblidarà i que pretén millorar aquest any, en què ha canviat el Clio per un espectacular Seat León Cupra TCR, un vehicle amb 100 cv més que l’anterior i que amb un motor de 2.000 cm² que voreja els 340 cv.

 

· Tornes després d’una temporada lluny de les pistes i ho fas de la millor manera possible! 
La veritat és que sí! Primer de tot per les ganes i, especialment, pel desig de repetir el resultat de l’última temporada, quan vaig ser campió d’Espanya de Resistència de la meva categoria. A més a més, amb l’equip fem un pas endavant amb un cotxe més potent que mai havia provat en cursa. 

 

· Com ha anat aquest any lluny dels circuits?
Doncs bastant centrat en els estudis, però haig de dir que les curses sempre es troben a faltar. Formen part del meu món des d’abans dels deu anys i, de fet, crec que la meva família les ha trobat a faltar igual que jo o més. 

 

· Una presentació espectacular!
Moltes gràcies! Després de tants anys competint, teníem ganes de reunir totes les persones que aporten el seu granet de sorra i que ho fan possible, que són moltes. 

 

· I ara on competiràs? 
Continuem al Campionat d’Espanya de Resistència, però canviant de categoria. El CER és un certamen amb molt nivell, amb pilots experimentats i que presenta reptes importants de pilotatge, amb curses molt intenses. També és el campionat que em va veure començar en el món dels turismes, el 2011, tot i que amb uns quants cavalls menys de potència i sense carnet de conduir. 

 

· Respecte al Renault Clio, un León TCR és un pas endavant.
Sense cap mena de dubte. No només són 100 cv més, sinó que el pas per revolt és perillosament més ràpid. Fins i tot sent les bases iguals, és a dir, un motor turbo i tracció davantera, el que resulta en un estil de conducció idèntic, la gran diversitat de configuracions quant a la posada a punt deriva en un cotxe més versàtil i complex. Així doncs, el treball pilot-enginyer és vital.

 

· Què esperes de la pròxima temporada?
De moment no tinc expectatives. Caldrà veure quins pilots participaran i quin serà el meu ritme després d’un any d’inactivitat. Tot i això, espero tenir bons resultats i lluitar per les posicions capdavanteres. La primera cursa a Navarra ens situarà una mica a tots. 

 

· Com neix aquest nou projecte?
De fet, aquest és un projecte que va sorgir l’any passat. Però els estudis em van impossibilitar el fet de comprometre’m amb una temporada esportiva de curses. Ara, juntament amb el meu pare, un gran aficionat d’aquest món i expilot de kàrting, hem decidit animar-nos a tirar-ho tot endavant i a estrenar el cotxe, que fa més d’un any que està aturat i guardat.

 

· Quins projectes i objectius tens per al futur?
Amb les curses mai se sap, però la idea és poder anar creixent amb aquest nou cotxe i, qui sap, potser explorar campionats europeus si tot va bé. Tampoc funciono bé sota pressió, així que el que vingui. 

 

· Quins patrocinadors et donaran suport?
Doncs al cotxe es poden veure empreses castellarenques com Constructora Ibercat o Nou Castellar, totes dues del sector de la construcció i la promoció d’habitatges. També hem volgut que Retola’m estigui present, ells són, de fet, els responsables de tenir un disseny cada cop més cridaner i original al cotxe. Per últim, també apareix el TEB, un grup cooperatiu amb una de les seves seus a Castellar, que fa una tasca increïble amb persones amb discapacitat intel·lectual perquè tinguin una vida més inclusiva. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris