Captura de pantalla 2026 01 09 104920_1440x961
L'HC Castellar es jugarà l'opció de classificar-se per segona vegada per a la Copa de la Generalitat. Quim Pascual
09/01/2026 Esports
L'esport castellarenc arrenca el 2026 amb esperança

Els cinc esports d'equip volen millorar encara més els resultats de l'any anterior

Albert San Andrés

L’esport castellarenc torna a arrencar aquest cap de setmana després de l’aturada nadalenca. Hoquei, futbol i vòlei femení ho fan en posicions capdavanteres, mentre que bàsquet femení i futsal ho fan des de mitja taula i bàsquet i vòlei masculí estan obligats a créixer des de baix.  

 

L’HC Castellar arrencarà el nou any amb el partit que aquest diumenge (18.30 h, Pedrosa) els enfrontarà al Noia Freixenet, rival amb el qual van assolir l’ascens a Nacional Catalana fa dues temporades. Els de Fiti, empatats a punts en el lideratge amb el CH Caldes, estan obligats a donar un cop a la taula per superar-los i encarrilar la classificació per a la Copa de la Generalitat i lluitar per la primera posició de la Lliga.

 

Els granes no ho tindran fàcil, ja que el seu rival és el tercer classificat, a només dos punts per sota i que també se la juguen amb el triple empat a 29 punts amb el Mollerussa i el Ripoll, els altres candidats a entrar al top 4 que disputarà la copa.

 

Contra el Noia, els de Fiti volen continuar amb la ratxa de les últimes jornades, que els ha portat a sumar cinc victòries consecutives en el que havia de ser un dels moments més complicats de la temporada, després d’importants lesions com la d’Oriol Garcia, al qual esperen recuperar en els pròxims dies.

 

D'altra banda, en una situació compromesa, els tres equips sèniors del Vòlei Castellar volen millorar els resultats de la temporada per no haver de patir en la segona fase de la competició. Els dos equips masculins i el femení es juguen la possibilitat de lluitar per no perdre la categoria.

 

El conjunt que millor ho té és l’A masculí, que en tercera posició és l’únic que a hores d’ara lluitaria en la segona fase per l’ascens, de manera que quedaria salvat de manera directa. Els de Marc Llamas han sumat dues victòries consecutives i són a només quatre punts del líder de la categoria, l’Escola Orlandai. Pitjor ho té el B, que a cinc jornades de tancar la primera volta encara no ha sumat cap punt i ja no té opció d’evitar la fase de permanència.

 

El femení viu una situació semblant i amb quatre derrotes consecutives –amb un partit menys–, ocupen la setena posició. Encara amb opcions matemàtiques –tot i que remotes–, si es classifiquen per al play-off d’ascens, estan obligades a guanyar-ho pràcticament tot. 

 

La UE Castellar vol continuar a la part alta de la taula.

La UE Castellar vol continuar a la part alta de la taula. || A. San Andrés

 

En futbol, el Gimnàstic de Manresa serà el primer rival de l’any per a la UE Castellar (dissabte 17.00 h, Joan Cortiella) i posarà a prova la tornada a la competició dels blanc-i-vermells.

 

Després de tancar l’any amb un 2-0 a Cardona, un resultat que va trencar la ratxa de quatre victòries consecutives i cinc jornades sense perdre, els de Juan Antonio Roldán volen arrencar el nou any amb una victòria contra els manresans, un rival que és el rei de l’empat en el grup II de Primera Catalana, amb un total de set. Els del Bages només han perdut dos partits en les 13 jornades disputades, a banda de quatre victòries, cosa que els ha situat en la setena plaça de la classificació.

 

El Castellar, per la seva banda, ocupa el quart lloc amb una arrencada excepcional de la temporada i està immers de ple en la lluita per les posicions de play-off i a 10 punts de l’ascens directe que ostenta el Singuerlín, equip que va caure al Cortiella per 2-0. Aquest dissabte, l’estadi serà clau per transmetre la seva força al conjunt i poder continuar en una dinàmica positiva. 

 

Pel que fa al futbol sala, després de 20 dies sense competició, l’FS Castellar està obligat a guanyar en l’obertura d’aquest 2026 contra el Racing Pineda, un conjunt que ocupa la penúltima posició de la classificació.

 

Amb un balanç de set derrotes –les últimes dues consecutives– i tres victòries, els de Pineda de Mar són el rival ideal per redreçar el rumb en la Lliga i trencar la ratxa d’una derrota i dos empats de l’FS Castellar de Borja Burgos. Els taronges no es poden permetre el luxe de fallar en aquest partit (diumenge, 17.30 h) si volen continuar mantenint-se a la zona alta de la taula.

 

Després de la derrota contra la Prosperitat (7-8) i dels empats amb el Rubí (4-4) i el Montsant (3-3), les sensacions del conjunt van ser bones i s’està treballant en la mateixa línia per millorar els resultats.

 

Els de Burgos enceten un mes de gener favorable amb la visita a Pineda, rebent el CN Caldes i viatjant al camp de l’Espanyol, equips de la part mitjana-baixa de la classificació, abans de rebre el líder, el Ripollet.

 

I en bàsquet, el femení visitarà Igualada (dissabte, 16 h) per arrencar de nou, enfrontant-se a un rival directe amb el mateix balanç (6-5) i tractar de trencar la igualtat que existeix entre les quartes i les vuitenes classificades. Les de Xavi Revilla volen fer net després de la derrota enfront del Sant Josep de finals d'any i tornar a la senda de la victòria per a poder lluitar en la part alta de la taula.

 

En una situació diferent es troba el masculí, que després de cinc derrotes consecutives i tocar fons, només els queda aixecar-se per a escalar posicions. Els de Jaume Prat no guanyen des del passat 11 de novembre, quan van superar per 96-90 al CB Llinars i rebran aquest diumenge (19:15 h) al Bàsquet Alella al Puigverd. Els cinquens classificats (7-4) seran un rival difícil, però al davant es trobaran a un conjunt amb les il·lusions renovades i amb ganes de capgirar la situació.

Comparteix
M'agrada
Comentaris