Una intensa jornada de calor va acompanyar els gairebé 300 excursionistes que van gaudir dels paisatges del Vallès
Tot just dos anys després de l’última edició, la XVII ruta de resistència dels Cinc Cims del Centre Excursionista de Castellar va tornar amb puntualitat al calendari de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), on gairebé 300 participants van ser a la sortida a la plaça d’El Mirador.
Aquesta és sempre una data marcada al calendari de l’excursionisme castellarenc. Una de les rutes més exigents i tècniques del calendari local i que no és apte per a qualsevol nivell. El recorregut està pensat per a grans caminadors/es, motiu pel qual, la preparació i els coneixements han de ser avançats per a completar-la. Fer cinc dels cims més coneguts dels dos vallesos no és una feina fàcil, però, tot i això, un total de 305 participants es van inscriure en la prova, dels quals, 293 van prendre la sortida, una xifra gairebé igual que la del 2024.
D’aquesta llista, 67 eren inscrits locals que no es van voler perdre l’ocasió, ja que la Cinc Cims és de caràcter biennal.
La caminada és una de les millors valorades del Vallès, on més de 80 voluntaris permeten el correcte desenvolupament de la prova, amb la presència de l’ADF, Serna, socis i amics del CEC. “Sense ells no seria possible fer la prova. Des de l’organització agraïm molt l’esforç d’aquests voluntaris, que destinen un diumenge a fer possible que la ruta dels Cinc Cims sigui un èxit”, remarquen des de l’organització.
La cita va arrencar a les 6:30 h del matí des del centre, però els organitzadors van arrencar més d’una hora abans, per a permetre que els avituallaments estiguessin preparats. Hi havia un total de sis, cada 10 quilòmetres aproximadament, amb aliments i líquids i una dieta dissenyada per dietistes especialitzats, per tal d’encarar les diverses etapes. Un aspecte que “els participants valoren molt, ja que són de molta qualitat i es mantenen fins a l’últim participant”, remarquen des de l’organització. A més, amb productes de comerços locals.
A banda d’aquests voluntaris, també hi va haver la col·laboració de diversos radioaficionats castellarencs, que van deixar walkie-talkies per tal de tenir comunicació directa entre organització, controls, avituallaments, escombra, ADF i els SERNA.
La Mola (1103 m), Coll d’Eres (1056), Sant Sadurní de Gallifa (941), el Pic del Vent (815) i el Puig de la Creu (662) van ser els grans protagonistes de la jornada, que va tancar amb un total de 52,2 km i una altimetria acumulada de 4.564 metres.
Els primers participants van travessar la línia de meta poc abans de les dues de la tarda, mentre que els últims ho van fer dos minuts abans del tancament del control, a les 20:28, ja ben entrat el vespre, el que dona una idea de la duresa de la prova.
