bike tolrà_1440x961
Juanjo Jiménez, propietari del Bike Tolrà - R.G.
11/11/2020 Esports
Del boom al col·lapse de la BTT

El ciclisme ha crescut en nombre de practicants durant la pandèmia, però el mercat no pot satisfer la demanda generada sobretot al voltant de la bicicleta de muntanya

Juntament amb clubs i entitats, els comerços dedicats íntegrament a l’esport també n’han patit les conseqüències. Un àmbit, però, en què el sector de la bicicleta s’ha desmarcat després d’un boom que la indústria no s’esperava.


El col·lapse per la creixent demanda de bicicletes des de la desescalada fins ara ha sorprès fabricants i comerciants, que no han donat l’abast. De fet, ara mateix és més fàcil trobar un cotxe de gamma alta en estoc que una bicicleta de muntanya. Des del sector, aquest boom s’estima superior al que en el seu moment van tenir les bicicletes de muntanya a principis dels 90, que va transformar per complet la indústria dels pedals amb un producte completament diferent.


A Castellar el cas no és diferent i Juanjo Jiménez, gerent de la botiga Bike Tolrà, va explicar la situació a Ràdio Castellar en el programa Connectats: “Després del confinament la necessitat de fer esport va ser tal que la gent va començar a comprar bicicletes”, explica, un aspecte que va agafar a contrapeu un sector aturat durant el confinament i que actualment no és capaç de proveir el mercat. “Ens estem trobant amb proveïdors que tenen un trencament d’estoc en les bicis de menys de 1.500 €  i ara estem sense material, esperant les noves del 2021”, afirma Jiménez, mentre matisa que “hi ha estoc en bicis de carretera, però no de muntanya”.


“Al principi es va pensar que era bo, perquè veníem el que teníem a la botiga, però d’ençà que es van acabar les existències, només podem reparar”, explica. De fet, aquest pot ser el següent problema: els grans proveïdors de recanvis per a bicicletes també poden col·lapsar, ja que marques com Shimano o Sram –els fabricants de components més grans del món– tampoc poden garantir el subministrament per a la gamma del 2022. La fabricació a la Xina i Taiwan, les principals seus de components, es va aturar durant el confinament, però des del març la demanda s’ha disparat, just després de la cancel·lació del gruix de les comandes.


Aquesta és una situació mai vista en un sector en què l’estrella són “les bicis de muntanya”, un aspecte que s’incrementa a Castellar, on “estar envoltats de muntanya fa que aquesta modalitat encara tiri més”. L’espera per alguns models d’alta gamma és de fins a vuit mesos i a curt termini no es preveu poder millorar aquest període fins que la situació mundial es normalitzi. “Tenim comandes des del maig. Les marques no poden subministrar, tot i que esperem regular una mica la situació al Nadal”, afirma Jiménez. La bicicleta, un esport individual que permet la distància social, ha despuntat encara més i ara mateix ja no es tracta d’aconseguir la bici somiada, sinó només de poder aconseguir-ne una. 

 

Recupera l'entrevista a José Jiménez que li va fer el programa Connectats de Ràdio Castellar:

 

 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris