13  Tennis Taula_800x534
Òscar Sacristán, Àlex Menéndez i Gerard Sala a La Nucia | Cedida
27/06/2025 Esports
L’ATT Castellar continua creixent

El club castellarenc  de tennis taula aposta pel talent jove per consolidar-se al municipi

L’Associació de Tennis Taula de Castellar del Vallès tanca la temporada 2024-2025 amb la intenció de continuar creixent per, d’aquesta manera, poder-se consolidar com una alternativa esportiva al municipi. Actualment, l’entitat compta amb una setantena de palistes que participen en el club, tant en la part lúdica com en la competitiva. Com a federats, hi ha aproximadament 25 jugadors que es reparteixen en els quatre equips que competeixen a les diferents lligues catalanes.

 

Aquest cap de setmana, Òscar Sacristán i Gerard Sala –dues de les perles del club– viatjaven a la Nucia (Alacant) per disputar el Campionat d’Espanya benjamí, on han competit a totes les modalitats disponibles: individual, equips, dobles i dobles mixtos. El resultat més destacat ha sigut la segona posició d’Òscar Sacristán a la categoria de dobles. El jove jugador del club castellarenc s’ha penjat la plata jugant al costat de Pol Parera de Cardedeu, cosa que demostra un cop més l’enorme potencial del palista local.

 

A l’ATT Castellar del Vallès, la temporada arrencava amb l’arribada de l’entrenador Àlex Menéndez, un dels artífexs de la gran campanya que ha dut a terme el club. Uns resultats que fins i tot han sorprès la mateixa organització, tal com reconeixia el president de l’entitat, Gustavo Larocca, que assegura que “ni en el millor dels nostres somnis podíem pensar en una temporada com la que hem fet”.

 

Amb Menéndez al capdavant, el Tennis Taula Castellar ha pogut potenciar el planter, “un dels pilars fonamentals de la nostra organització i probablement l’actiu més gran que tenim a hores d’ara”, com afirma Larocca. Òscar Sacristán i Gerard Sala (tots dos de 10 anys), l’ATT Castellar té dos diamants per polir i sobretot per cuidar perquè no hagin d’abandonar el club per triomfar. De fet, la diàspora dels joves palistes és una de les màximes preocupacions de l’entitat. El president assegura que “tenim el problema que quan els nens creixen es veuen obligats a abandonar l’entitat perquè no tenim categories superiors. Això ha de canviar”, comenta Larocca. És el cas, per exemple, del palista del planter castellarenc Dani González, que després de jugar a les categories inferiors de l’ATT Castellar, va haver de marxar fora per continuar practicant l’esport. Actualment, juga al Club Tenis Taula Els Amics de Terrassa de la Divisió d’Honor Masculina, i fins i tot ha disputat partits a la Lliga francesa.

 

De cara a la temporada que ve, que arrencarà al setembre, el club s’ha assegurat la continuïtat del tècnic Àlex Menéndez i també la de la jove promesa Òscar Sacristán, un doble fet que per a l’entitat és clau per poder mantenir el nivell i intentar repetir els èxits d’aquesta temporada.

 

A curt termini, l’ATT Castellar treballa per poder crear i consolidar un equip femení i així oferir a les nenes del municipi l’opció de practicar aquest esport. “Només tenim una nena entrenant, i hi participa de manera esporàdica. Aconseguir un equip femení és una de les nostres fites principals”, reconeix el president.

 

El club col·labora activament per ampliar el vessant social de l’entitat. Gustavo Larocca apunta que “no podem ser només un club esportiu que vol guanyar, hem de complir un altre rol”. Ara mateix, i des de fa un temps, l’Associació Tennis Taula Castellar col·labora amb l’associació Suport Castellar, que treballar diàriament per donar visibilitat a la salut mental i ajuda tothom que pateix alguna malaltia relacionada. D’aquesta manera es pot apropar el tennis taula a tothom que forma part de l’entitat castellarenca i crear sinergies entre les dues associacions. A més, el club planteja crear un equip que competeixi a la lliga de Parkinson, per introduir l’esport a la gent que pateix la malaltia. Gustavo Larroca explica que en el cas del Parkinson “l’esport serveix com a teràpia a la gent que pateix la malaltia i els ajuda a millorar”.

 

Amb els resultats i el creixement dels últims anys, és clar que l’ATT Castellar hauria de convertir-se en una de les entitats esportives referents al municipi. Per aconseguir-ho, el club de tennis taula haurà de treballar de valent des dels diferents àmbits d’actuació com el planter, el vessant social o la difusió, però des de l’organització estan més que preparats per dur-ho a terme. De fet, la tasca al capdavant de l’ATT Castellar és “una manera de tornar al municipi tot el que m’ha donat a nivell personal”, com conclou el president Gustavo Larocca. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris