L’històric espai de Ràdio Castellar, amb Emili Miró al capdavant, és un referent de la música experimental i d’avantguarda
Molts melòmans catalans i espanyols s’han trobat amb la desagradable sorpresa que una de les poques revistes musicals que es mantenia dempeus, la mítica Rockdelux, feta a Barcelona des de mitjans dels anys 80, ha hagut d’abaixar la persiana aquest mes de maig. Segons la seva editorial, un petit segell independent que s’ha mantingut fidel als quioscos 35 anys, el coronavirus ha acabat d’accelerar el tancament d’una de les millors i més rigoroses propostes de periodisme cultural en llengua castellana.
El comiat de Rockdelux s’ha fet en forma d’un número especial on desenes de col·laboradors de la mítica capçalera proposen als lectors discos, sèries, llibres, films o productes culturals en un moment de confinament a causa de la pandèmia. La sorpresa agradable ha estat que una de les poques recomanacions que fan d’altres plataformes de difusió sigui el programa de Ràdio Castellar ‘Ones de crom’, que pilota el castellarenc Emili Miró des dels seus inicis, ni més ni menys que des del 2004. En concret, el prestigiós crític Donat Putx recomana als lectors els programes monogràfics d’Ones de Crom, accessibles en format podcast, una proposta “com per anar a una illa deserta i morir de plaer/bogeria”, escriu.
Emili Miró a la celebració del Festival del 10è aniversari d'Ones de Crom de Ràdio Castellar