3379fa9b 8844 4cf8 8441 13d7985309ae_950x634
A l'esquerra, Montse Germán, acompanyada d'alguns dels altres actors de 'La dona il·legal'. Al centre, el director. || SEGARRA FILMS
22/12/2020 Cultura
Montse Germán participa al film ‘La dona il·legal’

La castellarenca torna a aparèixer al cinema aquest 2020, combinant la feina amb la televisió

Marina Antúnez

La dona il·legal (Segarra Films) és una pel·lícula de Ramon Térmens que compta amb el suport de ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals). La castellarenca Montse Germán hi participa com a actriu secundària, al costat de Daniel Faraldo i Yolanda Sey com actors protagonistes, i els secundaris , Isak Férriz, Klaudia Dudova , Gorka Lasaosa , Àngels Bassas i Boris Ruiz.El film, estrenat aquest mateix 2020, tracta el periple d’una noia kozovar.


A la trama, el personatge de Fernando Vila és un advocat d’immigració que accepta un cas aparentment senzill: evitar la deportació d’una jove kosovar, Zita Krasniqi. Tot canvia quan la noia apareix morta al CIE (Centre d’Internament d’Estrangers) i les autoritats declaren que s’ha suïcidat. Fernando busca l’ajuda de l’única amiga de la víctima, Juliet Okoro, una immigrant nigeriana atrapada en una xarxa de prostitució.  Mentre Fernando prova d’esclarir els fets, troba la fèrria oposició del cap de policia Oriol Cadenas i aviat comença a destapar un cas de corrupció i abusos sexuals dins del sistema de deportacions de l’Estat espanyol.
 

La dona il·legal està produïda pel mateix Termens, amb un guió que ha escrit a quatre mans amb Daniel Faraldo.  Montse Germán interpreta el paper de Rosa, la dona de l’advocat d’immigració. A la pel·lícula, ella mateixa és víctima d’una malaltia greu.  


En les previsions sense covid-19, La dona il·legal havia d’estrenar-se el 20 de novembre, però les restriccions en cultura aplicades pel govern català han obligat a traslladar l’estrena fins a l’11 de desembre.


La dona il·legal és una de les pel·lícules candidates als XIII Premis Gaudí com a millor pel·lícula. La gala de l’Acadèmia del Cinema Català  - Premis Gaudí se celebrarà el 21 de març de 2021 i retrà homenatge a les sales de cinema. Fins al 18 de gener, es poden votar els seixanta títols que competiran enguany per aconseguir les 21 estatuetes en la gran nit del cinema català.


La pel·lícula de Térmens també ha resultat candidat a la 35a edició dels Premis Goya per a diverses categories. Entre elles, i a on Germán queda candidata de momet, és en la categoria de millor actriu de repartiment. La gala dels Goya, que se celebrarà el 6 de març al Teatre de Soho CaixaBank de Màlaga, serà dirigida i presentada per l’actor Antonio Banderas i la periodista María Casado.

 

Montse Germán amb el cartell de 'La dona il·legal'. SEGARRA FILMS

Montse Germán amb el cartell de 'La dona il·legal'. SEGARRA FILMS

Comparteix
M'agrada
Comentaris