00e93321 d5b8 472b 948f c2edfe32c610_1440x961
El grup Fuinha actua aquest divendres a Cal Calissó.  ||  CEDIDA
07/11/2025 Cultura
Fuinha actua al Calissó divendres

La banda combina el rock dels noranta amb una mirada actual

Marina Antúnez

Aquest divendres 7, a les 21 h, el Calissó acull el concert del grup Fuinha, una formació que combina el rock dels noranta amb una mirada actual. 


El grup està format per Marc Borrego (bateria), Paula (veu i guitarra), Pep (guitarra) i Jordi (baix).  “És una segona etapa d’un projecte que va començar als anys noranta i que ara hem reprès amb moltes ganes”, diu Borrego, i afegeix que “el que fem és la música que ens apassiona, i beu molt de la tradició del rock de Seattle i del so alternatiu dels 90”.


La història del grup té un toc curiós i personal. “El nom de Fuinha ve del portuguès”, explica Borrego. “La Paula, la cantant, tenia una gata que semblava una fura, i en portuguès fura és ‘fuinha’. El nom va quedar i ja forma part de la nostra identitat”.


Després d’una primera etapa en què van guanyar el concurs Sony Mac, el grup es va aturar. Fa tres anys, els membres originals van decidir reprendre el projecte per publicar un disc que havia quedat pendent. “A partir d’aquí tot va fluir molt bé i ara estem preparant un nou treball, aquest cop amb temes en català”, diu Borrego.


Fuinha aposta per les cançons pròpies, tot i que en alguna ocasió incorporen alguna versió especial al seu repertori. “Fem sobretot material original, només preparem algun cover per a ocasions puntuals”.


Aquest serà el primer cop que Fuinha actua a Castellar com a banda, tot i que Borrego ja ha participat sovint a les jam sessions de l’Artcàdia, on ell exerceix de professor.  

Comparteix
M'agrada
Comentaris