B7R04062 1_950x634
Atletes del CAC porten la Flama del Canigó a la torxa, davant el públic assistent a la plaça d'El Mirador. || Q. P.
25/06/2024 Cultura
La Flama del Canigó ja és a casa

Diumenge 23 va arribar a Castellar, en un acte organitzat pel CEC amb la col·laboració de la CAL, del Club Atlètic Castellar i l'Esbart Teatral

Marina Antúnez

La Flama del Canigó va arribar a Castellar diumenge al vespre a la plaça d'El Mirador. Prèviament, el mateix matí del dia 23, la Flama del Canigó havia arribat al Parlament de Catalunya, procedent del cim del Canigó. Els membres del Centre Excursionista de Castellar, acompanyats per la Regidora de Cultura, Joana Borrego, van assistir a la celebració i van recollir la Flama per dur-la a l'acte del vespre, a Castellar.



Des de l'Espai Tolrà, els atletes del CAC, amb el suport de l'ADF i la Policia Local van portar-la fins la plaça d'El Mirador. L'acte va comptar amb la col·laboració de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL), dels Gegants de l'Esbart Teatral de Castellar i amb l'actuació de la violinista, Canòlich Prats.

 

Pocs moments abans de l'arribada de la Flama, Josep Maria Biosca, membre del Centre Excursionista de Castellar, va iniciar els parlaments, tot recordant l'origen de la Flama. "Va ser Francesc Pujade, qui va instaurar la tradició de la Flama del Canigó". Pujade, nat a la Catalunya Nord, havia destacat en la seva faceta d'excursionista amb activitats en el territori. 

 

El públic va iniciar els cants amb 'Muntanyes del Canigó, amb l'acompanyament al violí de Canòlich Prats i la direcció de Carme Vinaixa. Se'ls van facilitar les lletres, perquè fos fàcil seguir la cançó. A continuació, la regidora de Cultura Joana Borrego també es va dirigir al públic, donant-los la benvinguda  i recordant la importància simbòlica de la Flama.

 

Tot seguit, la violinista va interpretar 'El rossinyol que vas a França'. Vinaixa va ser qui va llegir el manifest de la Flama del Canigó, escrit per la periodista Núria Cadenes. En acabar, Els Gegants de l'ETC van fer una ballada. També, amb l'acompanyament del violí, es va interpretar 'Viatge a Ítaca' i 'Que tinguem sort', aquestes duespeces, del músic Lluís Llach. Abans de cloure l'acte amb el 'Cant dels Segadors', es va sentir la cançó 'El meu País', amb lletra del poeta Miquel Martí i Pol, interpretada i musicada per Teresa Rebull. Biosca va fer un petit esbós biogràfic de la cantant Teresa Rebull, morta a l'exili. Per aquest motiu, va considerar adequat dedicar-la  " als exiliats polítics".

 

Es va servir coca i cava per a tothom i es va repartir la Flama del Canigó entre els assistents.

 

La regidora de Cultura Joana Borrego i Josep Maria Biosca (CAL) van iniciar el torn de parlaments. ||Q. P.

La regidora de Cultura Joana Borrego i Josep Maria Biosca (CAL) van iniciar el torn de parlaments. ||Q. P.

Carme Vinaixa va llegir el manifest. Al fons, la violinista Canòlich Prats. ||Q. P.

Carme Vinaixa va llegir el manifest. Al fons, la violinista Canòlich Prats. ||Q. P.

Josep Rull entrega la flama de Carme Vinaixa, de la CAL. ||CEDIDA

Josep Rull entrega la flama de Carme Vinaixa, del CEC. ||CEDIDA

 

"L'ambient va ser molt festiu i reivindicatiu", apuntava Biosca.

Comparteix
M'agrada
Comentaris