Moon Police reviu l’essència de la banda aquest divendres al Calissó
El grup tribut Moon Police portarà aquest divendres a les 21 h l’univers de The Police al Calissó. La banda, formada per músics del Baix Montseny, aposta per una recreació fidel tant del so com de l’estètica del mític trio britànic liderat per Sting.
El vocalista i baixista Sergi Ramis explica que el projecte neix de la passió compartida pels clàssics de The Police i de la voluntat de recuperar “el so més pur i enèrgic que ells feien”. “No som una banda de versions, sinó un tribut. Intentem aproximar-nos al màxim al seu so i també a la seva posada en escena”, assegura.
Moon Police està integrat per Ramis, de Sant Antoni de Vilamajor; el guitarrista polonès Mijael Kowalski, i el bateria Dani Montras, músics vinculats a l’escena del Baix Montseny. El grup va sorgir arran d’unes jam sessions celebrades a Can Balmes, a Santa Maria de Palautordera. “Vaig conèixer les persones adequades en el moment adequat i ens hi vam posar”, recorda Ramis.
El nom de la banda combina dues referències evidents: la cançó “Walking on the Moon” i el nom del grup original. “Era la manera més reconeixible que podíem tenir per dir que som un tribut a aquesta mítica banda anglosaxona”.
The Police ha estat “el grup insígnia” de la seva vida musical. De fet, atribueix a una antiga parella el descobriment de la banda. “Em va fer enamorar de The Police. Vaig comprar tots els discos i vaig començar a seguir Sting en solitari”.
El músic destaca especialment la capacitat del trio britànic per fusionar estils en plena explosió de la new wave i el punk dels anys setanta. L’objectiu de Moon Police és oferir un concert que ho cuida tot: “el vestuari, la gestualitat i fins i tot els arranjaments originals. M’he mirat molts directes de The Police per captar-ne els detalls”. La banda vol que el públic “surti amb la sensació d’haver reviscut un concert de The Police”.