Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Blai Bonet, Josep Maria Castellet i Ramon Folch i Camarasa, els tres homenatjats
La Biblioteca Municipal Antoni Tort dedicarà tot el mes d'agost a recordar tres figures destacades de la literatura catalana amb l'exposició bibliogràfica "Centenaris i més...". La mostra, que es podrà visitar de l'1 al 31 d'agost en horari d'obertura de l'equipament, reunirà una selecció d'obres de Blai Bonet i Rigo, Josep Maria Castellet i Díaz de Cossío i Ramon Folch i Camarasa, coincidint amb el centenari del naixement dels tres autors.
La proposta s'emmarca en les commemoracions literàries que aquest 2026 tenen lloc arreu de Catalunya per reivindicar el llegat d'alguns dels noms més influents de les lletres catalanes del segle XX.
Blai Bonet i Rigo, poeta, novel·lista i assagista és considerat una de les veus més renovadores de la literatura catalana del segle XX. El 2026 la Generalitat impulsa l'Any Blai Bonet, amb nombroses activitats arreu del país.
Josep Maria Castellet i Díaz de Cossío és una figura clau de la crítica literària, l'edició i la vida intel·lectual catalana de la segona meitat del segle XX. També és objecte d'una commemoració oficial coincidint amb el seu centenari.
Ramon Folch i Camarasa va ser un prolífic autor de novel·les, traductor de grans clàssics i fill de l'escriptor Josep Maria Folch i Torres. Va destacar especialment per la seva tasca de traducció al català.
Organitzada per la Biblioteca Municipal Antoni Tort i la Diputació de Barcelona, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la mostra convida els lectors a redescobrir aquests autors a través dels llibres que formen part del fons de la biblioteca.
Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.