cinturo 2 617x412_617x412
Possible traçat de la Ronda Vallès entre els termes de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès
02/12/2019 Actualitat
La Ronda Vallès més a prop de fer-se realitat

El Pla de Mobilitat del Vallès recull l’acord entre Terrassa i Sabadell per fer aquesta via de comunicació que arribaria fins a Castellar


 

La setmana passada es van tancar els darrers serrells del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), document que fixa les infraestructures i serveis necessaris per a aquest territori, i que entrarà en exposició pública abans de final d’any. Com ja ha anat transcendint públicament, el Pla inclou importants projectes que repercutiran en la mobilitat i les infraestructures per a Castellar del Vallès.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha liderat la redacció d’aquest pla, amb la col·laboració dels Consells Comarcals del Vallès Oriental i Occidental i també amb els agents socials. Una de les conclusions més importants és que els Ajuntaments de Terrassa i Sabadell han consensuat finalment una proposta de traçat per fer arribar l’autovia B-40 –que es coneix històricament com a Quart Cinturó- fins a Sabadell Nord i portar-la fins Castellar i que esdevindria la Ronda Vallès.


Obres al 2025

El projecte acordat perllongarà la B-40 des de Terrassa fins a connectar-se amb la ronda de l’Oest de Sabadell i continuaria soterrada per connectar amb la carretera de Castellar (B-124). Segons ha publicat el diari El País, de fonts de la Generalitat, si l’acord és total –també per part del Ministeri de Foment- es licitarien primer les obres del tram de Sabadell a partir del 2025. El cost aproximat de la infraestructura podria superar els 400 milions d’euros . Segons preveu la Generalitat, aquesta Ronda Vallès servirà per canalitzar uns 40.000 vehicles diaris, dels quals, 13.000 creuen diàriament Sabadell per trobar l’autopista i en bona part procedeixen de Castellar del Vallès

Des del territori s’intenta superar el concepte del Quart Cinturó i es parla més d’una via interurbana: la Ronda Vallès. “Hi ha hagut una voluntat expressada de totes les autoritats implicades, els ajuntament de Sabadell i Terrassa, la Generalitat i en alguns moments converses amb el Ministeri de Foment per poder resoldre què fem amb B-40 que mor a Terrassa i no té connexió amb Sabadell”, ha detallat l’alcalde i president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez. Segons opina, “és evident que hi ha un problema de connexió de les dues cocapitals vallesanes. Tenim problemes de qualitat d’aire a Sabadell perquè hi manca una circumval·lació que no tenim”. Amb aquesta Ronda Vallès , “els castellarencs i castellarenques no hauran d’entrar pel centre, la Gran Via o l’avinguda Estrasburg de Sabadell per enllaçar amb una via ràpida, així com les empreses dels nostres polígons industrials per connectar amb Barcelona”. Per Giménez, “l’acord entre les administracions és una fantàstica notícia per a les dues cocapitals i les dues poblacions que estem al voltant, Castellar i Matadepera, i ara cal posar-nos d’acord en el traçat i en una data per a licitar les obres”.


 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris