IMG 20220111 111838_1440x961
 Elisenda Agustí va obrir la botiga de complements de joieria Emma Mur al carrer Major al novembre. || J. RIUS
13/01/2022 Actualitat
A la recerca de les vendes perdudes

El comerç local afronta les rebaixes d’hivern amb l’objectiu de recuperar part de la facturació d’abans de la pandèmia

Jordi Rius

L’any passat els efectes de la Covid-19  i les restriccions, que van fer que molts comerços no essencials estiguessin tancats, es van notar en les vendes de les rebaixes. Comertia, l’associació catalana de l’empresa familiar del retail,  preveu que l’augment de les vendes serà de quasi un 10%, però respecte al 2019. En aquest sentit, segons apunta l’entitat, molts comerços en previsió de problemes a la cadena de subministrament tenen molt estoc de peces.  En canvi, el president de la comissió de Comerç Interior de la Cambra de Comerç de Sabadell, Josep Maria Porta, creu que “hi ha menys estoc del que hi havia altres anys perquè hi havia menys compra”, i situacions com “la manca de matèria primera s’ha notat una mica en l’existència d’estocs”.


Des de la Cambra de Sabadell,  no hi ha una previsió concreta de vendes perquè és molt difícil avaluar-ho: “És molt diferent un botiguer que ven electrodomèstics d’un comerciant de sabates o jerseis”. De tota manera, apunta Porta, les previsions de la campanya de rebaixes són bones i està funcionant bastant bé “perquè la gent té bastantes ganes i està una mica tipa de no tornar a la normalitat per culpa del coronavirus”. En comparació a la campanya de l’any anterior, “en què sortíem d’un any força complicat”, enguany “la gent vol fer més el seu dia a dia, és conscient que la Covid-19 ha vingut per quedar-se i que hem de continuar fent la nostra vida normal”.


L’any passat, el  confinament i les restriccions d’aforament als comerços van fer que hi hagués un creixement espectacular del comerç electrònic, una situació que, segons el president de la comissió de Comerç Interior de la Cambra, ara “s’està començant a normalitzar”.  Porta ha destacat  iniciatives digitals per al comerç de proximitat com Amazcat “on molts comerços s’estan apuntant”. El president de la comissió de Comerç Interior de la Cambra apunta, de tota manera, que “el problema del comerç digital és que moltes vegades són d’empreses que tributen fora d’aquí i es beneficien de les nostres infraestructures, i això és competència deslleial”


POC AMBIENT AL COMERÇ LOCAL
La campanya es viu de manera diferent segons els comerciants consultats. Així, Noèlia González, de Bel·la Moda, reconeix que, de moment, no hi ha gaire ambient de rebaixes. “Les meves clientes ja venen durant tot l’any i quan venen rebaixes, ja ho tenen tot. Només ens venen a buscar rebaixes les clientes que no són habituals, però de moment no han vingut”, apunta González. Davant d’aquesta primera setmana de rebaixes, a Bel·la Moda s’estan afanyant per aplicar nous descomptes. A la botiga Mira’m també es queixaven del “poc ambient que hi ha i les rebaixes, en aquest sentit, estan sent molt fluixes”.


La botiga Cucum admet que estan començant a fer rebaixes en els dos locals que té al carrer Major, un més destinat a talles grans. Després d’una primera setmana de rebaixes, els comerços acostumen a fer descomptes més grans, ja que la majoria de les vendes es concentren a les dues primeres setmanes.

 

EL CARRER MAJOR RECUPERA UN GRAN NIVELL D'OCUPACIÓ DE LOCALS COMERCIALS 

El carrer Major ha recuperat part dels locals que fins ara estaven desocupats amb nous negocis. És el cas de la botiga Cucum, que fa un temps va obrir un local al carrer Major amb xamfrà amb el carrer Bassetes. Ara fa un mes, a l’altre xamfrà, el que ocupava l’antiga llibreria Ca la Fiti, Cucum va obrir una botiga per a talles grans. Recentment, el 20 de novembre de l’any passat, Elisenda Agustí va obrir la botiga de complements  de joieria Emma Mur. El carrer Major “és un carrer al qual personalment li tinc molta estima, abans ens havien dit que estava ple de negocis i quan sents la seva energia t’hi dediques totalment”, apunta Agustí, que és partidària que “entre tots li hem de donar una segona oportunitat”. A la botiga es poden trobar articles amb plata i plata xapada amb or, bosses de mà de pell fetes a mà i una línia de cosmètica natural i vegana. L’acollida al nou negoci ha estat molt bona i durant les festes “la gent ha vingut i li ha agradat molt el producte”. Agustí creu que la raó de l’èxit de l’establiment rau en el fet que és “una botiga que ven exclusivament complements de joieria, una oferta diferent que fins ara no existia a Castellar”.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris