Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.
El ple de juliol aprova per unanimitat atorgar la màxima distinció a la pintora que porta 60 anys de brillant trajectòria
El ple de juliol, celebrat dimarts, va aprovar per unanimitat atorgar la Medalla de la Vila -màxima distinció que pot donar l’Ajuntament- a la pintora Pepa Beotas, qui porta més de 60 anys de brillant trajectòria i és referent absolut en el món de les arts plàstiques castellarenques. Aquest va ser un dels punts més importants de la sessió plenària prèvia a les vacances, que també va incloure l’aprovació de l’estructura de costos que ha de configurar el preu de la futura licitació del contracte del servei públic de recollida de residus, gestió de la deixalleria municipal i neteja viària de Castellar i també l’aprovació definitiva de la revisió del Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM), dos temes que van tenir certes arestes en el debat.
El consens va regnar en l’atorgament de la Medalla de la Vila a Beotas, una artista que, segons la va definir la regidora de Promoció de la Vila Elisabet España, “ha construït un llenguatge artístic propi”. Veïna de Castellar des de 1970, l’artista ha protagonitzat més de 60 exposicions a Catalunya i Espanya, ha participat en fires tan importants com ARCO i la seva obra està present en grans institucions de tot el país. España finalment també va fer èmfasi en el paper que ha protagonitzat Beotas “com a referent en un moment en el qual ser artista no era gens fàcil per a les dones”.
La resta de grups es van afegir a les lloances de la que serà una de les Medalles de la Vila més importants dels darrers anys. Dolors Ruiz (ERC) va dir que és “plenament mereixedora de la distinció més enllà dels més de 60 anys de trajectòria artística” i va destacar que “la seva vinculació amb Castellar ha estat constant”. Joan Juni (Junts) va subratllar que com a creadora ha situat el seu nom “entre els artistes més destacats vinculats al nostre municipi, fet que es va testimoniar en la retrospectiva que se li va dedicar el 2016”. Miki Vilanova (Ara Toca) va voler agrair a Pepa Beotas “la tasca social i artística i el seu arrelament a la vila”.
El debat més intens es va donar en l’aprovació de l’estructura de costos del futur contracte de neteja viària i recollida de residus que probablement es podrà licitar a partir de setembre. El regidor de Medi Ambient Aleix Canalís va resumir la proposta i va recordar que és “un pas previ de caràcter tècnic per anar avançant en la licitació”. Segons va dir, és una estructura de costos ajustada al mercat i a les particularitats del nostre municipi: a grans trets, atribueix el 63,40% a costos salarials, a consums i manteniment un 8% en cada cas i preveu uns beneficis industrials del 3,6%. En aquest cas, la proposta va comptar amb el vot favorable d’Ara Toca, l’abstenció de Junts i el vot contrari d’ERC. Els republicans van tornar a criticar com està gestionant l’equip de govern aquest procés i la seva portaveu Dolors Ruiz va dir que la proposta que es portava al ple “condiciona el futur model sense que s’hagi fet el debat polític que mereix i no ens garanteix que el futur contracte presti més i millors serveis, per això votem en contra”. Des de Junts, Lluís López va justificar l’abstenció del seu grup perquè han trobat “manca de documentació o que ens ha arribat tard”. Per la seva banda, Miki Vilanova (Ara Toca) va valorar positivament les reunions prèvies que s’han produït entre els grups per parlar d’aquest contracte que “sabem la dificultat que representa i l’augment de costos que implica”. En tot cas va expressar que confien que la inversió més gran que hi haurà “farà que sigui un servei molt més efectiu”.
En el torn de rèplica, Canalís va demanar a Dolors Ruiz que expliqués “quin model proposa ERC, que ho digui clarament”. En aquest sentit, el regidor de Medi Ambient va avançar que el nou model que ha proposat l’equip de govern i que confia “sigui compartit per la resta de grups” tindrà un cost d’uns 4,8 milions a l’any i implica instal·lar contenidors tancats per als residus orgànics i rebuig. Finalment, Canalís va dir que al setembre es tornaria a convocar els grups municipals per parlar sobre les pliques de la licitació, “volem compartir el model amb totes les forces polítiques”.
L’aprovació definitiva del DUPROCIM també va generar cert debat, ja que va comportar aprovar la desestimació d’una sèrie d’al·legacions presentades per l’AV d’El Balcó de Sant Llorenç. El regidor de Seguretat, Protecció Civil i Urbanitzacions Pepe Leiva va recordar que el que s’aprovava és la revisió d’un document “ja plenament vigent i adaptat a la normativa per fer front a qualsevol emergència”. Des d’ERC i Junts van apuntar que es podia haver tingut en compte algunes de les al·legacions. “Escoltar els veïns és clau per elaborar plans més útils”, va dir Txema Navarro (ERC) i Lluís López (Junts) va dir que “queda un pla massa administratiu”. Per part d’Ara Toca, Miki Vilanova va demanar a l’equip de govern que es facin més simulacres per demostrar el bon funcionament del DUPROCIM. En aquest sentit, Leiva van explicar que desestimar les al·legacions no vol dir estar en contra de les propostes, ja que moltes d’elles o ja s’estan aplicant o es recolliran en un futur, però que el caràcter del document no permetia la seva aprovació. “En els darrers mesos el document ha pogut demostrar ser útils amb les darreres emergències que hem viscut i només ens faltava l’homologació que ara arriba”, va resumir el regidor responsable. Finalment, ERC i Junts es van abstenir i equip de govern i Ara Toca hi van votar a favor.
Cal assenyalar que la regidora de la CUP Marga Oncins no va ser present en la sessió plenària.
Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.