Joves de Castellar amb les polseres grogues - Óscar Moreno
Les polseres grogues s'han estès
Es tanca la campanya 'Jove, compra a Castellar' amb el repartiment de polseres entre els joves de 12 i 18 anys
Guillem Plans
Croissants farcits a 1 euro, promocions de cosmètica i bellesa, descomptes en llibres i roba de gamma esportiva a bon preu sense haver d'esperar a les properes rebaixes. Entre moltes altres, aquestes han estat les ofertes més aprofitades des que les polseres grogues van arribar al canell de molts dels joves de Castellar. Sense cap mena de dubte, l'èxit de la campanya ‘Jove, compra a Castellar', que ha comptat amb la implicació de més de 70 comerços de la vila, ha estat entre els joves de 12 i 18 anys, ja que moltes de les polseres es van repartir entre els dos instituts del municipi.
No obstant, l'impacte de la campanya ha estat més esbravat entre els joves d'una franja d'edat més elevada, que sense tenir les polseres tan a l'abast els ha arribat informació remota de les promocions. L' Oriol Comas reconeix que "la idea és molt bona, però als que estudiem a la universitat, o a fora, no se'ns ha fomentat prou". D' altra banda, en molts establiments l'afluència de consumidors no ha variat, però sí que s'ha premiat la fidelitat entre els joves que duien el braçalet. Anecdòticament, la campanya també ha aconseguit que alguns fills, que normalment es resisteixen a acompanyar els pares a fer la compra, hagin hagut d'anar amb ells per aprofitar la promoció de l'establiment.
Des de l'Espai Tolrà es van repartir gairebé totes les polseres grogues. La campanya ha servit per fomentar comerços del poble i per atraure els consumidors habituals i els que acostumen a marxar per fer les compres. Dani Pèrez, regidor de Joventut, assegura que "la campanya ha estat un èxit, però té punts per millorar". En general, la joventut de Castellar agraeix l'empenta d'iniciatives com aquesta i anima a que se'n facin més.