Els juntaires també alerten de l'impacte econòmic i empresarial amb la situació del servei
El grup municipal de Junts per Castellar, encapçalat pel seu portaveu Joan Juni, ha denunciat la greu i persistent situació del servei de Rodalies de Catalunya, que continua encara provocant incidències, interrupcions del servei i un col·lapse que afecta de manera directa la ciutadania, el teixit empresarial i les infraestructures estratègiques del país. “Fa dies que arrosseguem una situació absolutament insostenible. No estem parlant d’un problema puntual, sinó d’un fracàs estructural del sistema ferroviari, fruit de molts anys de desinversió, manca de manteniment i decisions ajornades”, ha assenyalat Joan Juni en una nota de premsa.
Des de Junts per Castellar es posa especial èmfasi en l’impacte econòmic i empresarial. “El transport ferroviari és clau també per a les mercaderies. Quan el tren no funciona, les empreses perden competitivitat, augmenten els costos logístics i es generen greus disfuncions en l’activitat econòmica”, han remarcat.
A aquesta situació s’hi afegeix l’afectació sobre l’autopista AP-7, una de les principals vies de comunicació del país. “Amb el tall de l’AP-7 en sentit sud, la manca d’alternatives ferroviàries eficients agreugem encara més el col·lapse de la mobilitat, amb desviaments forçats, retencions i un impacte directe sobre el transport de persones i mercaderies”, alerten des del grup municipal.
Davant aquest escenari, el grup municipal defensa que la crisi actual reforça la necessitat d’un traspàs real i integral de Rodalies i Regionals, amb els recursos i les inversions pendents, per garantir una gestió eficient, pròxima i orientada a resultats.