En l’acte institucional d’entrega, l’entitat castellarenca ha rebut la distinció en commemoració del 75è aniversari
Els Jardins del Palau Tolrà han sigut testimonis aquest dimecres al vespre de l’acte institucional d’entrega de la Medalla de la Vila que concedeix cada any l’Ajuntament de Castellar del Vallès com una de les màximes distincions del municipi. Enguany, l’entitat castellarenca guardonada ha sigut el Grup Pessebrista, que rep la medalla en reconeixement de la seva trajectòria i dedicació i també en commemoració de l’aniversari del grup que aquest any celebra 75 anys.
L’acte, amb uns dos-cents assistents, ha comptat amb la participació de nombroses autoritats com l’alcaldessa de Castellar del Vallès, Yolanda Rivera, o la regidora de Cultura, Joana Borrego, entre altres. També representants de l’entitat guardonada i personalitats del món dels pessebres com el president de la Federació Catalana de Pessebristes, Ramon Albornà, i el president de la Federació Internacional de Pessebrisme.
L’acte de lliurament de la medalla ha arrencat amb l’actuació musical del grup Caliu i més tard, ja amb la distinció entregada, ha sigut el torn dels parlaments. M.Carme Guiu, presidenta del Grup Pessebrista de Castellar, aprofitava el seu discurs per “compartir amb tots i totes qui han fet possible aquests 75 anys d’història” i assegurava que “rebre la medalla en un any tan especial és una empenta que ens anima a continuar treballant amb la mateixa il·lusió del primer dia”.
La presidenta de l’associació ha passat el testimoni a tres generacions diferents de pessebristes. El primer a prendre el torn de paraula ha sigut un dels representants més veterans de l’entitat, Josep Linares, qui s’omplia el pit assegurant que “els pessebres de Castellar del Vallès són sempre els més bonics de la contrada”. Jaume Muntada, que prenia el torn de paraula a continuació, explicava que “la generació que va començar a fer pessebres els anys 70 i 80 és la baula que uneix els primers diorames més tradicionals i primitius amb els més contemporanis i innovadors”. Finalment, Elvira Arderius, una de les pessebristes més joves del grup, afirmava que “fa uns anys no era fàcil per les dones entrar a formar part de l’associació i amb el temps hem arribat a ser una entitat paritària”.
Diversos personalitats que van formar part de l'acte d'entrega de la meddalla |Q.Pascual
L’alcaldessa del municipi, Yolanda Rivera, ha aprofitat el seu torn de paraula per lloar la tasca de l’entitat pessebrista assegurant que “després d’escoltar-vos, és impossible no sentir l’orgull de poble que compartim avui” i afegia que “durant més de 75 anys d’història heu sabut mantenir viva una tradició que és molt més que art: és comunitat, és transmissió de valors i és servei al poble”.
L’acte d’entrega de la Medalla de la Vila serveix cada any també per donar el tret de sortida a la Festa Major i es considera el primer acte de cada edició. Yolanda Rivera no ha volgut perdre l’oportunitat de desitjar a tots els castellarencs i castellarenques gaudir d’aquests dies de la millor manera possible i feia una crida a “viure una Festa Major lliure de qualsevol mena de violència” i afegia que “ha de ser una festa on tothom se senti segur i on el respecte i la convivència siguin els valors predominants”.
Abans de finalitzar l’acte, el grup Caliu ha tornat sobre l’escenari per interpretar dues peces musicals. Per posar el punt final a la vetllada, els assistents a l’acte han pogut gaudir d’un refrigeri i un pica-pica al mateix espai dels Jardins del Palau Tolrà.