05   photo 6030708389887199450 y preview_617x412
El president Illa en el monogràfic de mobilitat del Parlament. || Parlament
16/07/2025 Actualitat
La Generalitat inclou la Ronda Nord en el nou Pla d’Infraestructures 2030-50

L’Executiu català va donar a conèixer les seves línies mestres en matèria de mobilitat en un debat monogràfic al Parlament

En el debat monogràfic sobre les infraestructures al Parlament de Catalunya  celebrat aquesta setmana l’executiu va informar que està treballant en el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya 2025-2050, “una aposta decidida i ambiciosa per transformar la mobilitat al nostre país”, segons va dir el president de la Generalitat Salvador Illa en seu parlamentària. Aquest Pla tindrà un impacte a Castellar del Vallès ja que inclou la futura Ronda Nord, traçat de la B-40 que uneix Terrassa amb Sabadell i que proporcionarà a Castellar del Vallès un enllaç directe amb una via ràpida. Aquest Pla d’Infraestructures Catalunya 2025-2050 també esmenta la línies BRcat de busos ràpids i que preveu fer-ne una a la B-124 entre Castellar del Vallès i la plaça Espanya de Sabadell on s’ubiquen les estacions de Rodalies i FGC.


L’objectiu de la Ronda Nord, que aquest any compta ja amb una partida pressupostària de l’Estat de 200 milions, és descongestionar el trànsit, especialment a la Gran Via de Sabadell, i millorar l’accés de Castellar a l’autopista C-58 sense haver de travessar el centre urbà de Sabadell. La Gran Via té un trànsit diari de més de 22.00 vehicles, molts dels quals provenen de Castellar del Vallès i que alguns estudis de mobilitat apunten que són al voltant de 12.000. També pretén millorar la connectivitat entre Sabadell, Terrassa i Castellar, facilitant l’accés als polígons industrials i reduint els temps de desplaçament.


En quin punt es troba la ronda nord?
La via connectarà la B-40, que actualment finalitza en una rotonda al nord de Terrassa, amb Sabadell i Castellar. A Sabadell, el traçat té una longitud de 3,5 km, dels quals la majoria seran soterrats per minimitzar l’impacte ambiental i paisatgístic. A Terrassa, el traçat cobreix 4,5 km amb quatre túnels i quatre ponts. 


El que s’ha apuntat sobre el traçat és que la via tindrà dos carrils per sentit, amb un disseny pensat com una ronda urbana més que com una gran autovia. Inclourà un carril bici i millores en accessos, com l’ampliació del pont sobre el riu Ripoll a Castellar. 
Els traçats sobre els que s’està treballant apunten que l’enllaç amb la carretera B-124 es farà a través d’una rotonda situada prop del pont de Castellar, a la carretera de Prats de Lluçanès, al límit del polígon industrial de La Llanera, adjacent al riu Ripoll. Aquesta rotonda connectarà la Ronda Nord amb la B-124, que uneix Sabadell i Castellar. La proposta inclou ampliar el pont sobre el riu Ripoll, que actualment té un sol carril per sentit, perquè tingui dos carrils per banda i un espai per a bicicletes, millorant la capacitat i la seguretat de la B-124. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris