La Sala Blava ha acollit aquest matí la sessió de cloenda
La Sala Blava de l’Espai Tolrà de Castellar del Vallès ha acollit aquest dimecres la sessió de cloenda d’un programa formatiu adreçat a professionals dels serveis locals d’ocupació (SLO) del Vallès Occidental. La formació, impulsada pel Consell Comarcal, ha tingut com a objectiu principal reflexionar i actualitzar els serveis d’orientació, d’intermediació i de formació davant dels nous reptes del mercat laboral, sobretot arran de la irrupció de la intel·ligència artificial.
El curs s’ha estructurat en diverses sessions celebrades entre els mesos de juny i juliol, en format en línia i presencial. La darrera sessió ha tingut lloc a la Sala Blava de l’Espai Tolrà i ha inclòs una visita al Servei Local d’Ocupació de Castellar del Vallès, com a exemple de bones pràctiques en l’àmbit local.
La formació d’aquest curs adreçat a professionals dels SLO ha abordat diversos blocs temàtics, com ara l’impacte de la intel·ligència artificial en el mercat laboral, l’ús d’eines digitals en els processos d’orientació i de selecció, el tractament de dades amb garanties de privacitat i transparència, i la incorporació de la perspectiva interseccional –tenint en compte eixos com el gènere, l’edat, l’origen o la discapacitat– per garantir serveis més justos i inclusius.
La trobada de la Sala Blava de l’Espai Tolràha servit per compartir coneixement, analitzar casos pràctics i debatre sobre els canvis que s’estan produint en el món del treball i com adaptar-hi els serveis públics d’ocupació des de l’àmbit local.