Mapa de la proposta de Salut de la desescalada - ACN
Mapa de la proposta de Salut de la desescalada - ACN
13/05/2020 Actualitat
La fase 1 de la desescalada, una mica més lluny

La Generalitat proposa que la regió Metropolitana Nord, de la qual en forma part Castellar, es mantingui encara a la fase 0

R.G.

Les abraçades, les trobades amb la família i els amics, la represa de l'activitat de les terrasses al 50%, la tornada a la nova rutina d'alguns comerços i empreses sense cita prèvia, la vetlla i el dol en companyia, l'alleugeriment de les restriccions de mobilitat, sembla que s'ajornarà, com a mínim, una setmana més. La Generalitat demana que Barcelona Ciutat i la regió Metropolitana Nord i Sud, es mantinguin a la fase 0. El Vallès Occidental, i per tant, l'Àrea Bàsica de Salut de Castellar del Vallès, tampoc saltaran d'etapa i continuaran en la fase inicial. D'altra banda, des del Departament de Salut proposen que la Catalunya Central, Lleida i Girona sí que passin a la fase 1 de la desescalada a partir del 18 de maig. Aquestes tres regions se sumarien al Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'Alt Pirineu - Aran que, des de dilluns passat, es troben a la fase 1.


Així ho ha anunciat aquest dimecres la consellera de Salut, Alba Vergés, en una compareixença pública. La consellera ha remarcat que la ciutat de Barcelona i les dues regions que l'envolten, la Metropolitana Nord i la Metropolitana Sud, "són les tres regions sanitàries més complicades: concentren un 66 per cent de la població de Catalunya i hi ha molta mobilitat. Això fa que sigui l'àrea amb risc de rebrot més alt a Catalunya".

 

Ara però, la pilota es troba ara a la teulada del govern espanyol que anunciarà el pròxim divendres la seva decisió. El comitè d'experts del Ministeri de Sanitat és qui té l'última paraula, qui estudiarà la proposta de l'executiu català i quins territoris passaran de fase. La proposta de Vergés arriba en una setmana marcada pel repunt de morts per Covid-19 a Catalunya, que torna a superar el centenar de defuncions al dia segons ha fet públic el Departament de Salut. Catalunya acumula 11.351 víctimes des de l'inici de la pandèmia. La xifra de contagis al territori català encara és significativa. En les últimes 24 hores s'han produït 379 nous positius per coronavirus. A hores d'ara, el nombre total d'infectats aquesta malaltia s'enfila fins als 61.355. Castellar del Vallès té 238 casos confirmats i des de finals d'abril només s'han acreditat 14 contagis.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris