Model de bus ràpid biarticulat en servei a Barcelona. || Cedida
Model de bus ràpid biarticulat en servei a Barcelona. || Cedida
15/01/2020 Actualitat
Desdoblament de la B-124 amb xarxa de Bus Ràpid (BRT)

L’Ajuntament planteja a la Generalitat que el desdoblament inclogui aquesta connexió ràpida de busos amb Sabadell que milloraria les freqüències de pas

Els projectes de mobilitat per a Castellar continuen donant passes dins l’administració de la Generalitat. L’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, i el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Pepe González, van reunir-se dimarts passat, 14 de gener, amb el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, per plantejar  la creació d’un carril bus en el moment que es faci efectiu el projecte de desdoblament de la carretera B-124. 


Segons han informat des de l’Ajuntament, la integració de la línia que connecta Castellar i Sabadell a una xarxa de Busos Ràpid Trànsit (BRCAT) afavoriria la intermodalitat i la “capil·laritat” entre mitjans de transport. Concretament, amb l’estació de plaça d’Espanya de RENFE i Ferrocarrils o amb altres línies de transport en autobús que parteixen de Sabadell.  Segons l’alcalde, “urgeix tirar endavant el desdoblament de la carretera B-124 perquè això garantirà el compliment de les freqüències de pas de la línia C1, que en aquests moments té com a principal obstacle la capacitat d’absorció de trànsit de la carretera”. 


Giménez també recorda que “la C1 és la línia interurbana que suporta la quantitat de viatgers més alta de tota la comarca”, amb més de 900.000 trajectes expedits cada any. “Cal donar una solució per assegurar la qualitat del servei, garantint la mobilitat a velocitats adequades de punt a punt, de les estacions de busos a l’intercanviador de la plaça d’Espanya”, ha explicat l’alcalde després de la trobada amb el responsable d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat.


El BRCAT és un sistema d’autobús de trànsit ràpid que té com a objectiu combinar els carrils d’autobusos específics amb vehicles especials i serveis diferenciats per acostar-se al rendiment i la qualitat d’un tren lleuger de superfície o un sistema de metro, amb la flexibilitat, el cost i la simplicitat d’un sistema d’autobusos.


D’acord amb les converses mantingudes dimarts amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ajuntament i Generalitat es comprometen a treballar per al projecte de desdoblament i fer possible un carril bus a la carretera B-124 que podria ser segregat o de prioritat del bus, segons el tram.


Pla de Mobilitat dels Vallesos
Aquestes novetats coincideixen en el temps amb els darrers serrells del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), document que fixa les infraestructures i serveis necessaris per a aquest territori, i que hauria d’entrar en exposició pública en properes dates. Com ja ha anat transcendint públicament, el Pla inclou importants projectes que repercutiran en la mobilitat i les infraestructures per a Castellar del Vallès.


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha liderat la redacció d’aquest pla, amb la col·laboració dels Consells Comarcals i també amb els agents socials. Una de les conclusions més importants per a Castellar -a banda del desdoblament- és que els Ajuntaments de Terrassa i Sabadell han consensuat finalment una proposta de traçat per fer arribar l’autovia B-40 –que es coneix històricament com a Quart Cinturó- fins a Sabadell Nord i portar-la fins Castellar i que esdevindria la Ronda Vallès.   

Comparteix
M'agrada
Comentaris