Fa un pas al costat per donar suport a Poble Viu per aglutinar més les esquerres
CUP Castellar ha decidit fer un pas al costat i no es presentarà a les eleccions municipals de 2027. En tot cas, “no és perquè no creiem en el projecte CUP, és un projecte profundament municipalista, però no té prou suport”, admet la portaveu de la CUP, Marga Oncins. El fet de sorgir la iniciativa municipalista Poble Viu pot ser un fet cohesionador de les esquerres. “Les esquerres ens caracteritzem moltes vegades per anar per separat i barallar-nos i com que, normalment, els votants d’esquerra són persones molt crítiques, a la que hi ha coses que critiquem, deixem de votar”, constata Oncins.
Aleshores, per aconseguir que les esquerres sumin i intentar que l’equip de govern municipal pugui perdre la majoria absoluta, “necessitem un espai molt ampli”. En aquest sentit, Poble Viu, que es va presentar en societat a principis de maig en un acte davant de cal Gorina, “pot representar molta més gent que no la CUP, i per això fem un pas al costat”, explica la portaveu cupaire. En aquest sentit, Oncins ha confirmat que “me’n vaig a la darrera filera perquè Poble Viu no és CUP”. Poble Viu recull, en opinió de la portaveu de la CUP, dos vessants, “la del carrer i de les entitats i la política” i, “hi haurà gent que voldrà moure’s pel carrer i altres que voldran entrar en política".