A7 3743_1440x961
Toni Santos, de Queviures El Castell, fent un repartiment a domicili de menjar en una imatge de dissabte passat || Q. Pascual
23/03/2020 Actualitat
El comerç que porta la compra a casa

Alguns dels establiments que encara poden obrir segons el decret de l’estat d’alarma porten la compra a domicili per no trencar el confinament

Jordi Rius / Marina Antúnez

D'acord amb el reial decret publicat el 15 de març al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) amb motiu de l’estat d’alarma, queda suspesa tota activitat comercial minorista a excepció dels comerços d'alimentació i productes de primera necessitat, productes farmacèutics, mèdics, òptiques, productes ortopèdics, higiènics, premsa, combustibles, estancs, equips tecnològics i de telecomunicacions, tintoreries (fonamental en el treball i manteniment d'hospitals i altres centres d'atenció), i comerç per internet.

 

Molts comerços castellarencs faciliten a la seva clientela el servei a domicili per evitar desplaçaments i evitar trencar així el confinament a casa. L'Ajuntament ha elaborat un llistat amb horaris d'atenció al públic i telèfons per fer comandes. És el cas de la botiga El Castell. El seu propietari i president de comerç Castellar, Toni Santos, ha explicat que “a causa de la situació que estem vivint, fem lliuraments a domicili. Els nostres clients podem enviar via WhatsApp o per telèfon la seva comanda i nosaltres tan bon punt podem ens desplacem a peu o amb cotxe a les urbanitzacions i Sant Feliu del Racó i els portem la compra a casa sempre dins de la normativa de seguretat”. Santos ha apuntat que aquests primers dies “s’ha notat un increment en la facturació perquè, per exemple, tots quatre membres d’una família estan fent els àpats a casa. És normal que la gent compri més”. L’augment de vendes no s’ha traduït en un desabastiment: “Tots els nostres proveïdors ens porten els productes diàriament i fins i tot en tenim alguns que fan dos i tres viatges al dia. Sí que hi pot haver algun problema amb els que venen setmanalment o quinzenalment”.

 

SERVEI DE CARMANYOLA A DOMICILI

L'empresa Cuinats, que serveix menjar per emportar, no nota gaire els efectes d'aquesta crisi sanitària del coronavirus. La seva responsable, Txell Ubals, ha apuntat que "ens pensàvem que disminuiria el tema de les comandes però la veritat és que anem treballant, anem fent. Oferim el servei a domicili i una recollida esglaonada. És a dir, si hi ha algú que vol una cosa per venir-ho a recollir, posem dues persones cada quart d’hora". Però amb l'esclat del coronavirus han posat en marxa un nou servei: el servei de carmanyola a domicili. El funcionament és molt senzill, tal i com detalla Ubals. "A primera hora tenim molta gent gran, que el que volem evitar és que surtin al carrer. Ens truquen al matí o un WhatsApp, els expliquem què tenim i a partir d’aquí ens demanen el que volen. A partir de les 15.30 h ho portem a domicili, ho cuinem aquell mateix dia i d’aquesta manera ells ho poden guardar per aquell dia a la nit o pel dia següent al migdia. És un servei que oferim gratuïtament i que portem a Castellar, Sant Feliu i a les urbanitzacions. És un servei necessari i que creiem que hem d’oferir”. Ubals ha remarcat la necessitat de fer la compra a la vila, amb un comerç que pren totes les mesures higièniques i de seguretat necessàries: "Els comerços que estem oberts a Castellar estem treballant amb totes les mesures de seguretat que pot oferir qualsevol gran superfície. Fins i tot, m’atreviria a dir que encara vigilem més. Per tant, jo animaria a tothom que comprés al petit comerç de Castellar: al supermercat petitó, a les fruiteries, carnisseries. Tots oferim serveis personalitzats".

 

L'empresa Cuinats amb les comandes per emportar a puntL'empresa Cuinats amb les comandes per emportar a punt, es tracta d'un negoci de menjar per emportar.

 

CM 62Dolors Ruiz, al mostrador de la botiga d'informàtica CM62. || M.ANTÚNEZ

 

MUNTAR-SE L’OFICINA A CASA

Un altre exemple de comerç obert en aquests dies de pandèmia és la botiga d’informàtica CM62, que pot continuar oberta segons el reial decret, reconeix que la seva facturació ha baixat un 50% respecte al mes de març de l’any passat. Dolors Ruiz, la seva propietària, admet que “es comença a sentir un cert impacte econòmic. Tenim empreses a nivell de comarca que han tancat aquests dies i era un percentatge molt important a nivell de clients”. Tot i tenir obert “demanem sempre als clients que ens truquin per WhatsApp o ens enviïn un correu electrònic per no haver de venir a botiga. Intentem que la gent es quedi a casa i solucionar els problemes telemàticament o bé portar nosaltres a domicili el material que necessitin”, explica Ruiz. Fins i tot hi ha productes “que la gent està demanant aquests dies i que fa molt temps que no demanaven i que ara considera que són necessaris com són les webcams”.

El  servei a domicili que ofereixen des de la botiga d’informàtica és “tant per servei tècnic de reparacions com per a instal·lacions d’equips perquè els clients puguin tenir l’oficina a casa o per poder dur material” encara que “no ens han fet gaire comanda de material consumible, tintes o paper. Ens trobem que quan aprofiten per a anar al Mercat s’acosten a l’establiment”.

Comparteix
M'agrada
Comentaris