04  Quart Cinturó_1440x961
Una imatge d’arxiu del tram en funcionament de la B-40. || TERRITORI
25/01/2023 Actualitat
La B-40, el darrer escull per tancar un acord sobre els pressupostos de 2023

Aquest dijous es debatrà al Parlament una moció del PSC sobre mobilitat al Vallès on ERC s’obre a la possibilitat de construir la Ronda Nord

Jordi Rius

En aquests dies que socialistes i ERC estan negociant per tancar un acord pels pressupostos del 2023, un dels principals esculls és la B-40. El PSC vol incloure en la partida el compromís que es faci aquesta infraestructura  i ERC ha mogut darrerament fitxa presentant una esmena a la moció que el PSC portarà al ple del Parlament aquest dijous sobre la mobilitat al Vallès. Al text  es demana acordar dins del primer semestre de 2023 amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana “un conveni d’acord i de finançament que garanteixi la redacció del projecte de millora de la mobilitat al Vallès Occidental que el Govern acordi amb els ajuntaments implicats”, sempre tenint en compte el Pla d’Estudi de Mobilitat del Vallès i que inclogui l’estudi de totes les propostes de millora viària possibles, “incloent-hi la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar i la C-58”. El PSC estima l’acord amb el Ministeri durant aquest primer trimestre de l’any mentre que republicans prefereixen els primers sis mesos.


CASTELLAR I SABADELL, PER LA RONDA NORD
L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i la candidata del PSC a l’alcaldia  de Terrassa, Eva Candela, han difòs un vídeo a les xarxes socials demanant la Ronda Nord com una infraestructura essencial. Giménez  ha apuntat que  la Gran Via està assumint al voltant de 40.000 vehicles diaris  i pel tram de Sabadell de  la C-58 uns 80.000, és a dir, que “la meitat dels vehicles  que està passant per la C-58, una autopista  a tres carrils per banda està passant  per un carril que va en direcció a Castellar i bona gent que hi passa ho fa per anar a Castellar”.


Per això, la construcció de la Ronda Nord “és absolutament fonamental que es faci amb tota celeritat si volem transformar les nostres ciutats i que aquestses siguin més sostenibles”. L’alcalde de Castellar ha precisat que si la Ronda Nord té el consens territorial, “fins i tot del Ministeri, una cosa que no s’havia aconseguit en 20 anys, no entenc que una cosa tan senzilla estigui bloquejant una cosa tan important com són els pressupostos”. 


L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha subratllat que “teníem els diners  i el calendari per fer la Ronda Nord fins que hi va haver el canvi de govern a la Generalitat” .  El tema està “escrit, dibuixat, votat i acordat fa un any i mig” al Pla d’Infraestructures de Mobiltat del Vallès.


A principis de desembre de l’any passat, el conseller de Territori, Juli Fernández, es va mostrar partidari de  la connexió entre Castellar i la Ronda Oest però no de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa.

Comparteix
M'agrada
Comentaris