04 A7 3101 1_1440x961
El pont de Can Pagès és el principal repte que té el PEMV de cara a la creació d'un corredor BRCAT destinat a l'autobús || Q. Pascual
22/02/2021 Actualitat
L'aprovació definitiva del Pla de Mobilitat del Vallès preveu un corredor BRCAT a la B-124

El DOGC va publicar divendres la resolució del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que aprova el document un cop completades la informació pública i la tramitació ambiental. El PEMV inclou, a banda del corredor específic per al bus, enllaçar la B-124 amb la futura Ronda Nord de Sabadell

El Diari Oficial de la Generalitat (DGC) va publicar divendres passat la resolució del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, d’aprovació definitiva del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) i el seu estudi ambiental estratègic, un cop completat el procés d’informació pública i tramitació ambiental. Segons el departament de Territori, aquest Pla proposa “una setantena d’actuacions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura, amb la promoció del transport públic i dels modes no motoritzats com a peces cabdals”. En el cas de Castellar, el PEMV inclou dos projectes que poden tenir un impacte cabdal quant a la mobilitat i les infraestructures: crear un corredor BRCAT amb Sabadell a la B-124 i fins a Plaça Espanya –un carril nou destinat al pas dels autobusos- i unir l’esmentada carretera de Sabadell amb la C-58 a través de la futura Ronda Nord de Sabadell, cosa que podria descartar el Quart Cinturó fins a Granollers, i que seria la primera via d'alta capacitat amb què comptaria Castellar.

 

 

Autobusos interurbans

Segons explica la conselleria, el PEMV preveu una millora en l’estructuració i la potenciació del model de xarxa del transport públic per carretera interurbà. La proposta integrada del Pla pretén millorar les connexions internes entre els àmbits del Vallès i les relacions amb l’entorn metropolità i Barcelona. Així, el Pla aposta per actuacions com la implantació de diversos corredors BRCAT, serveis d’autobús acompanyats de millores infraestructurals específiques, que permetin prioritzar el pas per als busos. Entre aquests corredors BRCAT proposats s'ha previst un entre Sabadell i Castellar del Vallès que tindrà com a principal repte trobar una solució per al pont de Can Pagés, principal coll d'ampolla de la via.

 

Xarxa Viària
D'altra banda, per  millorar les comunicacions transversals, el PEMV proposa la formació de la ronda nord dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell, el desdoblament de la B-124 entre Sabadell i Castellar del Vallès, en col·laboració i coordinació entre totes les administracions, especialment els ajuntaments implicats, “amb l'objectiu principal de reciclar i optimitzar les infraestructures de mobilitat existents, preservar el màxim el territori i alliberar trànsit que avui circula per l'interior dels nuclis urbans”, argumenten. Aquesta solució suposaria un pas de gegant per a la mobilitat dels castellarencs i castellarenques que han de travessar Sabadell –bàsicament la Gran Via- per poder enllaçar amb una via ràpida.

Comparteix
M'agrada
Comentaris