foto_617x412
A l'esquerra, Xavier Chaparro, director d'operacions  i a la dreta Albert Chaparro, director comercial de CH Química. || CEDIDA  
21/10/2020 Actualitat
Reorientar el negoci a les noves necessitats del mercat

Moltes empreses han modificat la seva producció per la pandèmia

A moltes empreses l’arribada de la Covid-19 els ha agafat amb el peu canviat i potser han hagut de tancar portes. Altres han reorientat la seva producció i fins i tot, hi ha que ha aprofitat l’expansió del coronavirus per a fundar la seva empresa. 


D’aquest darrer cas n’és un bon exemple l’empresa Mascalivia dedicada a la venda de mascaretes que ven mascaretes higièniques reutilitzables i homologades per la normativa UNE 0065:2020,que van fundar a finals de maig dos emprenedors castellarencs: Paul Juvé i Joan Sánchez.  Passats quatre mesos, la seva experiència empresarial és força positiva. “Hem vist que les mascaretes ens ha funcionat millor amb les empreses que amb els particulars”, constata Sánchez.  Segons aquest emprenedor, les empreses veuen que les mascaretes són ja un element necessari i “poden suposar un detall per als seus clients i com que es pot afegir un logotip als costats de la mascareta, el propi client pot fer publicitat”.  La majoria de clients de Mascalivia són de Castellar, “però tenim, per exemple, una empresa de Granada que ens compra cada mes o un poble de Lleida que ens va comprar mascaretes per a tot el poble amb motiu de la seva Festa Major”

 

Joan Sánchez i Paul Juvé, de Mascalivia

Joan Sánchez i Paul Juvé, de l'empresa Mascalivia. || Q. PASCUAL

 


MASCARETA, NOU ELEMENT DE MODA
La mascareta també s’ha convertit en un accesori de moda. L’empresa d’arrel castellarenca Batech, que  fabrica polos i camises amb teixit tècnic, acaba de treure una gamma de nou mascaretes antibacterianes, hidròfugues i reutilitzables fins a 40 rentats sense necessitat de filtre. Un dels socis de l’empresa, Santi Simon, explica que han començar a fabricar mascaretes “perquè ens ho demanava la gent”. Un dels teixits que havia desenvolupat l’empresa fa temps i “com veiem que complien amb la normativa i ens en demanaven, vam decidir fer-ne”.  Amb una setmana d’estar al mercat, “en vam vendre un bon grapat quan ens pensàvem que no tindria sortida”.
La darrera capa de la mascreta, la més visible, té “un component més estètic encara que complim tota la normativa”, assegura Simon. Moltes de les vendes s’estan fent per Internet, un canal que durant la pandèmia ha tingut un fort auge.  També han venut polos i camises a molts professionals liberals “que potser s’havien de connectar per videoconferència en el treball i buscàven una peça còmoda i sense haver-la de planxar”.


GEL I DESINFECTATS FETS A CASTELLAR
CH Química va nèixer l’any 1994 a Sabadell. Dos anys més tard es va traslladar a unes noves instal·lacions a Castellar. Es tracta d’una empresa que fabrica productes químics per al manteniment industrial, institucional i de serveis.  La crisi immobiliària va afectar greument l’empresa i a partir d’aleshores, el seu gerent Vicenç Chaparro, va decidir canviar de sector de producció i es va dedicar a la climatització, refrigeració i desinfecció, sobretot dels aparells d’aire condicionat. Amb la irrupció de la grip aviària del 1997, “el meu pare ja va formular el gel hidroalcohòlic, encara que aquí  a Espanya no va arribar tan fort”, explica Xavi Chaparro,  fill del gerent i director d’operacions de l’empresa.  Ara, amb la Covid-19, van començar a fabricar  el gel H-Gel - amb la fòrmula ja inventada un anys abans per la grip aviària- . A l’inici de la pandèmia va haver-hi una forta demanda, es va fabricar molt producte fins al punt que “hi va haver molta limitació de matèries primeres al mercat i no hi havia envasos ni dispensadors”.  CH Química es va haver d’associar amb la sabadellenca Disme -que està situada prop del Punt Blau de Sabadell, molt pròxim a Castellar-  “per fer un tòtem de subministrament ja que faltaven bombes subministradores de producte a les botigues”, admet Chaparro.


La gamma de productes de CH Química s’ha ampliat amb els higienitzants de superfícies H-70 i H-100.  El moment àlgid de vendes va ser durant els mesos de març i abril quan la indústria es va aturar durant l’estat d’alarma i es va vendre gel hidroalcohòlic. Una vegada represa l’activitat econòmica, des de CH Química “també hem vist triplicat la venda de productes desinfectants d’aire condicionat” , la seva principal línia de producció. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris