Camió bolcat a la C-1415a _617x412
Imatge d'arxiu d'un camió bolcat a la C-1415a - C.DÍAZ
17/01/2019 Actualitat
Quan el perill són els camions

L’Ajuntament i els veïns de Can Font demanen a la Generalitat millores urgents a la C-1415a

Cristina Domene

La carretera C-1415a, que connecta Castellar amb Terrassa i amb Sentmenat, pateix un degoteig de vehicles pesants que bolquen, sobretot camions que es dirigeixen a la pedrera. Els veïns de la zona de Can Font i Ca n’Avellaneda, que han de fer servir aquesta via diàriament, més d’una vegada, estan farts de la situació. “Gairebé cada mes hi ha un camió que bolca. Això suposa molta perillositat, perquè si fins ara els camions que han bolcat no han col·lidit amb cap altre vehicle, es pot donar la situació que, si torna a passar, caiguin a sobre d’un cotxe o d’un ciclista”, denuncia Roser Gabarró, presidenta de l’Associació de veïns de Can Font i Ca n’Avellaneda.

 

De fet, per formalitzar la queixa, l’associació ha presentat una denúncia oficial als Mossos d’Esquadra. Demanen, a més, que hi hagi un control del vehicles pesants, ja que creuen que circulen amb sobrecàrrega. L’Ajuntament s’ha afegit a aquesta reivindicació veïnal perquè hi ha pendent un projecte de millora de la Generalitat justament per prevenir aquesta sinistralitat.

 

L’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, ha expressat recentment el seu malestar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya perquè “no ha complert amb el compromís de redactar i executar un projecte per millorar la seguretat de la carretera C-1415a”. Giménez exigeix al Departament de Territori i Sostenibilitat “que, amb la màxima celeritat, prioritzi de forma urgent una actuació que és clau per reduir l’accidentalitat en aquesta via”.

 

Segons l’alcalde, “l’abril del 2017 se’ns va comunicar que el Departament de Territori i Sostenibilitat havia adjudicat per 81.000 euros un projecte per donar solució als punts negres de la carretera, però des de llavors no n’hem sabut res més”. “Un any i nou mesos després, l’Ajuntament no té coneixement de si el projecte està finalitzat i, per tant, es va endarrerint també el compromís d’iniciar les obres, que en un principi s’havien de licitar a finals de 2017”, afegeix l’alcalde.


Segons dades del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), la carretera C-1415a suporta un trànsit mitjà entre Terrassa i Sentmenat de 6.055 vehicles, amb una mitjana anual d’accidents greus d’1,3. “A més, tenim constància que es produeixen amb freqüència incidències menys greus però molt molestes, com ara el bolcat de vehicles pesants que obliguen a tallar la circulació en aquesta via”, explica Giménez. En aquest sentit, també s’ha demanat a Mossos d’Esquadra que incrementin els controls de pes als camions que circulen per aquesta via.

 

Segons es va establir en una reunió entre l’Ajuntament i la Generalitat que va tenir lloc l’abril del 2017, les obres que s’han de dur a terme han d’abastar un tram de 13 quilòmetres i comportarien una inversió de 2,3 milions d’euros. Les principals actuacions se centrarien en la millora de l’abalisament i del ferm, la revisió d’elements com la senyalització, l’ampliació de vorals en els revolts més conflictius i l’estudi de la remodelació de les diferents cruïlles.

 

Val a dir que el compromís de la Generalitat de millorar la seguretat de la C-1415a es va adoptar després que els ajuntaments de Castellar del Vallès, Matadepera, Sentmenat i Terrassa reclamessin prèviament mesures amb urgència per reduir l’accidentalitat d’aquesta via, especialment pel que fa a l’eliminació dels trams de concentració d’accidents (TCA), antigament dits punts negres.

 

Gabarró ha explicat que els veïns estan pensant a organitzar diferent accions per donar visibilitat al seu malestar. D’una banda han pensat a penjar pancartes en diferents trams de la carretera, “amb missatges com ‘Prou bolcades’ o ‘N’estem tips’, volem reivindicar la seguretat de la comarcal, volem conduir d’una manera més tranquil·la. Les posarem a punts on han bolcat abans, perquè els camioners també siguin més sensibles a l’hora de prémer l’accelerador”. La presidenta manifesta que la gran majoria de camions bolcats pertanyen a la mateixa empresa. “Deuen anar a comissió. Quants més viatges, més sou, i això fa que vagin tan ràpid i tan carregats”, opina Gabarró.

 

 

Mapa de risc d'accident elaborat amb dades de l'informe EuropRAP del RACC 2015-2017

 

mapa perill

Sense títol

Comparteix
M'agrada
Comentaris