Parera09_617x412
Arnau Parera -esquerra- amb el Ford Focus i el pilot Fernando Eguren Cedida
25/11/2018 Esports
Campions de la Focuxtreme!

El copilot castellarenc Arnau Parera i el pilot de l’Arboç Fernando Eguren s’emporten el títol al 2000 Viratges

Albert San Andrés

El 2000 Viratges és una de les proves d’asfalt més mítiques de Catalunya i el lloc escollit per Fernando Eguren i el copilot castellarenc, Arnau Parera, per imposar-se al campionat de la Focuxtreme 2018. Una quarta posició a les terres del Bages els valia per emportar-se la victòria davant d’Aleix Solà i Marc Sauleda, els principals rivals en la lluita pel disputat títol.

 

La tensió i els nervis acumulats al llarg de la temporada eren alliberats després d’acabar els quatre trams dels quals constava l’última prova de la Focuxtreme, el campionat mono-marca ‘low cost’ que es disputa amb un Ford Focus de 1.600cc de primera sèrie. La dupla només necessitava acabar dues posicions pel darrere que Solà-Sauleda, sense arriscar gaire.

A l’anterior prova, el Torrefeta-Florejacs, ja es van veure obligats a arriscar al màxim per emportar-se una dura victòria per només 0,8 segons, però arribant amb la feina feta, a la 58a edició del 2000 Viratges havien de mesurar les forces per no patir cap incident que els deixés fora de cursa.

 

El 2000 Viratges és una cita ineludible al Bages des de 1959, organitzat pel Biela Club Manresa, ciutat on té el centre neuràlgic la prova. Amb un palmarès amb noms com els de Víctor Sagi, Antonio Zanini, Salvador Servià, Chus Puras o Josep Maria Membrado, és probablement el ral·li d’asfalt més prestigiós de Catalunya.

Amb aquesta pressió a sobre, Eguren-Parera sortien al primer dels trams –només tres amb dues passades als dos primers per la Focuxtreme- expectants sobre els cronos del principal rival. L’inici però, era favorable als líders del campionat, ja que es cancel·lava la passada pel tram de Sant Salvador, per risc d’esllavissades i Taurons es retallava en 3,87 km i quedant en 7 km.

 

No arriscaven gaire i a la primera passada per Vilaredes (11,09 km), marcant el quart millor registre, mentre que Solà aconseguia l’scratx. No era un bon resultat, però encara amb marge la dupla seguia a l’espera abans de passar-se de frenada.

 

A Taurons (7 km), un tram delicat amb l’asfalt molt relliscós, tornaven a repetir la quarta posició, mentre que Solà-Sauleda eren segons. Solà però, es col·locava líder de la prova mentre que Eguren-Parera eren quarts, una posició que els garantia ser campions, però massa arriscada en cas de problemes.

 

A la segona passada per Vilaredes, Solà era segon i Eguren en sisena plaça, seguint en quarta a la general, on el rival era líder.

Amb només un tram pel davant, la concentració i la tensió es respirava al Focus del de L’Arboç i el de Castellar, on eren conscients que només els restaven set quilòmetres per a imposar-se al campionat.

 

Solà seguia sense afluixar, marcant el segon scratx de la prova i la dupla marcava la cinquena posició, el que els permetia acabar en la quarta posició final i adjudicar-se el campionat. Al podi manresà, es desfermava l’alegria i el cava saltava pels aires. Ho havien aconseguit després d’un any molt difícil i amb una competència ferotge.

 

La celebració amb cava al final de la prova, no va faltar.

La celebració amb cava al final de la prova, no va faltar. || CEDIDA

 

"Fem una valoració molt positiva de la temporada. Han estat tres victòries, una segona posició, un tercer i el quart del 2000 Viratges. Estem molt contents de com ha anat i poder guanyar la Copa. Durant l'any hem mantingut una lluita molt intensa amb l'Aleix i el Marc, lluites molt dures però també extensible a la resta de pilots. Per ser un campionat amb cotxes de sèrie, amb suspensions gairebé d'origen i sense tocar el canvi, és una copa on es va molt ràpid. La lluita amb la resta de participants ha estat el més destacable" ha explicat el copilot castellarenc, Arnau Parera. "La victòria ha estat la feina de tot l'any i la persistència davant les adversitats".

 

Al 2000 Viratges absolut, la victòria era pel pilot de Roda de Ter, Ramón Cornet i Dani Noguer (Peugeot 308 N5), imposant-se pel davant d’Albert Orriols i Jaume Pujolar (Skoda Fabia R5). Xavier Doménech i Axel Coronado (Citroën DS3 R5) completaven el podi.

ACTUALITZADA 25/11/18 12:55

Comparteix
M'agrada
Comentaris