Jordi Casamada, CEO d'Accent Systems_617x412
Jordi Casamada, CEO d'Accent Systems - Q. Pascual
16/02/2018 Actualitat
"Hi ha un abans i un després de l'empresa gràcies al Mobile"
Aquest 2018 farà 11 anys que vacomençar l'aventura d'Accent Systems. I ho va fer des de l'altell de casa seva. Ara és una de les empreses punteres d'Internet of Things (IOT) i presenta novetats a la pròxima edició del MWC
Jordi Rius
· Al llarg d'aquests anys, heu tingut diferents seus...
Sí. Vam començar amb un parell de taules a l'altell de casa meva. Al cap d'uns mesos, vam tenir l'oportunitat d'anar al Centre de Serveis on vam estar en diferents locals durant dos anys. Després ens vam traslladar durant dos anys a Sabadell. Quan hi portàvem un any, vam comprar la nau actual per muntar-hi la zona de producció i fa tot just un any, vam portar tota l'oficina cap aquí.

· Tenies clar que l'empresa havia de tornar a Castellar?
Sí. Tenim un vincle emocional. A més, operativament era interessant. Perquè al final, tot i que les comunicacions físiques són una mica complicades, nosaltres com enginyeria i com a fàbrica el que oferim al final als nostres clients és aquest conjunt de solucions integrades al mateix lloc. Que l'enginyeria treballi colze a colze amb la producció és molt interessant i necessitàvem metres quadrats per treballar en condicions. Barcelona o Sabadell no eren els millors entorns.

· Des dels seus inicis, tenies clar a què s'havia de dedicar l'empresa?
Et podria dir que teníem un objectiu i una estratègia molt clares però seria mentida. Teníem clar el que ens agradava fer i vam anar perseguint una mica aquest camí. Vam anar pivotant i la bona notícia és que ens vam acabar dedicant al que ens agradava. Al principi, vam començar fent disseny de plaques per a altres empreses i això era només una peça del puzle i perquè aquest trencaclosques s'acabés muntant i fos un èxit implicava que totes les peces estiguessin ben muntades. No sempre és així i quan es dilueix la responsabilitat, sempre poden aparèixer problemes. Nosaltres per caràcter i defecte professional, ens acabàvem responsabilitzant de coses que estaven fora del nostre projecte. Tant és així que al final vam pensar que si ens hem de fer responsables, potser que ho cobrem i que ho controlem. De mica en mica, vam anar contractant gent de perfils diferents.

· Amb el sistema de controlar tot el procés, des del disseny i fins a la producció, heu estalviat costos?
És una forma que, mantenint un marge coherent per a una empresa, el client s'aprofiti d'una eficiència en costos. Al final es beneficia el client i l'empresa. No és una guerra de preus. Si el nostre client va a demanar preus, per exemple, a la Xina li donaran un preu igual o similar al nostre. Aquí hi ha una estratègia basada en l'especialització. Nosaltres el que fem és invertir coneixement en unes tecnologies determinades i estandaritzem dissenys. Això ens permet utilitzar les mateixes peces per a diversos projectes i comprem menys referències amb menys volum. I també ens fa ser més eficients tant logísticament com operativa.

La gran catapulta de l'empresa és el Mobile World Congress?
Sí. Jo diria que hi ha un abans i un després. Fa quatre anys que hi participem i hi ha hagut un creixement exponencial de l'empresa. També coincideix amb una estada a l'estranger que psicològicament injecta un seguit de coses positives a la nostra mentalitat i fa que obrim fronteres. Entre una cosa i altra, es pot dir que aquí comença la nostra internacionalització de forma seriosa.

· L'estada a Hong Kong que es va produir en plena crisi econòmica, va servir per mantenir l'empresa?
Ens va fer adonar que hi havia vida més enllà de les nostres fronteres. Ja vam néixer amb aquest ADN de supervivència en determinades condicions i allà vam trobar els ingredients que ens van fer obrir aquesta perspectiva. Vam fer el nostre primer client internacional i vam treure allà un producte propi, un beacon.

· Després ja va venir la maleta Samsonite amb localitzador?
Al comercialitzar els beacons, ens ha portat a col·laborar amb empreses com Google i altres de primer nivell. Al final t'acaba obrint portes a altres empreses que necessiten coses. En el cas de Samsonite, tothom veu clar la tecnologia que aporta. De vegades fem coses que és difícil que la gent pugui tenir clar quin és el benefici que puguin aportar. Tenim molta tecnologia que va per la capa inferior i no és fàcil d'identificar que ens està aportant aquestes coses, però està allà i ens fa la vida més fàcil.

11 respostes

Un tret principal del teu caràcter?
Reflexiu

Un defecte que no pots dominar?
Soc autoexigent

Una persona que admires?
Nelson Mandela

Què és el MWC?
Donar a conèixer el que fem a Accent

Què és la tecnologia?
Vehicle per millorar la vida de les persones

Un plat
Ous estrellats

Un llibre?
'El metge'

Un grup de música?
ACDC

Una pel·lícula?
'El inocente'

Un color?
Blau

Un objectiu?
Ser feliç

Comparteix
M'agrada
Comentaris