La gestió de la publicitat i l'Actual
El 19 de gener de 2017 vam demanar al director de l'Actual que publiqués de nou aquest article de forma llegible, com que no ho han fet i l'article es va publicar de forma illegible el tornem a publicar, ja que considerem que la forma com es va publicar és una manca de respecte pels lectors.
A l'any 2008 es van crear les empreses Digues.com i Disseny&Rauxa, que han treballat conjuntament en la gestió de la publicitat del setmanari municipal l'Actual. El cap de disseny de l'Ajuntament de Castellar i director d'art de l'Actual és també el director de Disseny&Rauxa. Fins ara, l'empresa que gestionava la publicitat de l'Actual, es comprometia a pagar a l'Ajuntament un import mínim de 39.000€/any.
L'any 2010, Digues.com tenia un deute amb l'ajuntament de Castellar de 66.410€, que l'equip de govern encara no ha cobrat. El juliol d'aquell any Digues.com va deixar la gestió de la publicitat, la directora financera i una companya del departament de comptes de Digues.com van fundar l'empresa Ielou Comunicació, que a partir de l'1 de setembre de 2010 es va encarregar de la gestió de la publicitat de l'Actual, en col·laboració amb Disseny&Rauxa.
El novembre de 2010, l'Ajuntament va cedir espais de l'edifici del Mirador a nous emprenedors i un dels afortunats va ser la nova empresa Ielou Comunicació. El lloguer d'aquests espais oscil·lava entre els 120 i 180€ mensuals i el reglament limitava l'ocupació a un màxim de 4 anys.
Al 2014, el govern socialista va modificar el reglament afegint el següent: Per casos excepcionals d'interès per part de l'Ajuntament com a conseqüència de la relació comercial o per l'estreta col·laboració en diferents aspectes del desenvolupament de l'activitat econòmica local, previ informe tècnic, l'Alcalde per decret podrà prorrogar l'estada més enllà dels quatre anys previstos, fins i tot en casos que hi hagi demanda a la llista d'espera .
Gràcies a aquesta modificació i a un decret d'alcaldia l'empresa Ielou Comunicació no va haver de deixar el local, del qual ha pogut gaudir fins al novembre del 2016, data en que van abandonar el local del Mirador. El contracte per la gestió de la publicitat s'acabava l'11 de novembre de 2016 i l'equip de govern de Som de Castellar-PSC, no va fer públic el concurs fins el dia 4 de novembre excusant-se que se'ls havia passat per alt la data. El concurs es va tancar el 21 de novembre (12 dies laborables).
En les bases del nou concurs s'observa que el model de publicitat s'inverteix, i ara és l'Ajuntament qui pagarà a l'empresa 45.000€/any més incentius en cas de superar determinades quanties en la facturació. L'equip de govern hauria d'explicar els motius d'aquest canvi de model i quins beneficis es suposa que obtindrà el municipi.
Comparteix
M'agrada
Comentaris